موسسه آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود ابتدا کشتی های غول پیکر را مورد خطاب قرار داد و نوشت: اپراتورهای کشتیرانی به دنبال یافتن راهی برای پرکردن شناورهای مگاماکس خود هستند. کشتی هایی با ظرفیت 18هزار TEU تا 22 هزار TEU مگاماکس خوانده می شوند. شرکت مشترک کشتیرانی های ژاپن موسوم به ONE مدعی است که کشتی کانتینری MOL TIUMPH با ظرفیت اسمی 20 هزار و 170 هزار TEU یک رکورد جدید بارگیری را در مقیاس جهانی به ثبت رسانده است. در دهم ماه ژانویه سال جاری میلادی، کشتی MOL TIUMPH سنگاپور را به مقصد اروپای شمالی در قالب خط سرویسی FE2 متعلق به ائتلاف THE ترک کرد، کشتی مذکور 19 هزار و 190 TEU کانتینر را حمل می کرده است.
همچنین رکورد ثبت شده قبلی مربوط به کشتی کانتینری MUMBAI MAERSK متعلق به کشتیرانی مرسک دانمارک است، که درماه آگوست سال 2018 میلادی بندر Tanjung Pelepas مالزی را به مقصد بندر روتردام هلند ترک کرد. این کشتی 19 هزار و 38 TEU کانتینر را در خود جای داده بوده است.
این گزارش در ادامه به دیگر رخدادهای مهم در بازار حمل و نقل دریایی طی هفته گذشته پرداخت: