مستندات در قلب صادرات قرار دارد و بدون آن امکان صادرات و واردات از گمرکات وجود ندارد، همچنین الزامات مرتبط با آن از یک کشور به کشوری دیگر متفاوت است. علاوه بر این باید جزئیات محصول خود را از جمله اندازه و قالب بسته بندی، وزن و همچنین هر گونه هزینه بالقوه اضافی برای ارائه برچسب های صادرات و بسته بندی را محاسبه کنید.
تعیین قیمت و شرایط تحویل، تاریخ تخمینی حمل و نقل در زمان ورود و شرایط پرداخت برای جلوگیری از هر گونه اختلاف ضروری است. اما نگران نباشید، یک شرکت بازرگانی می تواند پرونده ها را از طرف شما تکمیل کند و تمامی مستندات مربوطه را با دقت محاسبه و در آن ذکر نماید تا شما هنگام ترخیص کالای خود، با مشکلی روبه رو نشوید.
قوانین توافق شده بین المللی، شرایط تحویل کالا را برای کالاهای مورد معامله در سراسر مرزها تعریف می کند. همچنین خریدار و فروشنده جزئیات مربوط به شرایط فروش را برای جلوگیری از سوء تفاهم یا اختلافات بررسی و امضا می کنند. هزینه حمل و نقل کالا، بیمه، مالیات، وظایف، مقصد و مسئولیت کالا در هر مرحله باید به دقت تعیین شود. مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا نیز باید به طور کامل آماده شود.
درک محیط قانونی و نظارتی در کشورهایی که شما مایل به صادرات در آنها هستید، حیاتی است، همچنین باید بدانید گواهینامه های مربوط به محصول و خدمات شما در خارج از کشور معتبر است یا نه. در صورت نیاز، باید از حقوقدانان بین المللی برخوردار شوید. کارشناسان با تجربه یک شرکت بازرگانی می توانند در زمینه شناسایی قوانین مرتبط با صادرات به شما کمک کنند.
هنگامی که تصمیم به انتخاب نوع کسب و کار واردات و صادرات خود دارید، ابتدا با دقت هدف خود را انتخاب کنید. تحقیق خود را انجام دهید و بفهمید که چه کسانی مشتری بالقوه شما خواهند بود و در چه مکان های جغرافیایی می خواهید تمرکز کنید و یا چه محصولات و خدمات خاصی را ارائه دهید.
اگر می خواهید تعیین کنید که کدام بازار بین المللی برای وارد کردن محصول و استراتژی های بازاریابی مناسب است، باید شاخص های مختلفی مثل "سهولت انجام کسب و کار"، " بانک جهانی" و "شاخص پتانسیل بازار" را بررسی کنید. اما اگر در این رابطه تجربه کافی ندارید بهتر است این کار را به یک شرکت معتبر بازرگانی بسپارید.