اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه

در حالی که تجارت الکترونیک در صنعت بیمه رو به رشد است، در ایران هیچ شرکت بیمه ای را نمی توان یافت که به صورت الکترونیکی اقدام به صدور تمامی انواع بیمه نامه ها نماید.در ایران در راستای گسترش صادرات غیر نفتی، صادرکنندگان و تولید کنندگان خدمات بیمه ای هم باید در جستجوی بازارهای جدید و گسترش بازارهای کنونی باشند.

تغییر ساختار بیمه ای از حالت سنتی به مدرن در قالب تکمیل پوشش های بیمه ای موجود، ایجاد پوشش جدید بیمه ای، استفاده بهینه از بیمه های عمر، ایجاد شرکت های خصوصی بیمه یا واگذاری سهام شرکت های دولتی به بخش خصوصی و در نهایت تمرکز زدایی در بازار بیمه برای ایجاد فضای رقابتی در این صنعت می تواند به نوعی در راستای گسترش صادرات غیر نفتی مفید باشد.

در قوانین بیمه ای کشور هم، تقریباً محدودیتی در خصوص مشارکت شرکت های بیمه خارجی در فعالیت های بیمه ای به چشم نمی خورد. پس برای اینکه ایران با پیشرفت و موفقیت قرین شود، لازم است تغییرات ساختاری ایجاد شود تا صنعت بیمه بتواند با رقیبان خارجی خود رقابت کند. بیمه گران ما چاره ای جز این ندارند که بهره مندی خود را از فناوری اطلاعات در سطح پیشرفته فزونی بخشند.

وضعیت بیمه الکترونیک در ایران

با توجه به تحقیقات انجام شده، عمده ترین موانع بیمه ای استقرار تجارت الکترونیک در 3 مقوله زیر دسته بندی می گردد:

زمینه ای

  • امکان استفاده سودجویان در زمینه بیمه اینترنتی
  • ظرفیت پایین پذیرش بیمه الکترونیکی با توجه به زیرساختهای فعلی شرکت های بیمه

ساختاری

  • کمک نکردن شرکت های بیمه ای به نمایندگی هایشان در استفاده از اینترنت
  • عدم استفاده شرکت های بیمه ای از اینترنت در انجام امور بیمه ای
  • وجود نداشتن قانون مربوط به امضاهای الکترونیکی
  • تعریف نشدن اطلاعات اساسی و مشترک شرکت های بیمه به شکل استاندارد و همگون
  • وجود نداشتن امنیت قانونی بری معاملات الکترونیکی
  • ریسک زیاد معاملات بیمه الکترونیک
  • پیچیدگی های بعضی پوشش های بیمه ای

محتوایی

  • وجود نداشتن نیروی متخصص لازم در زمینه بیمه الکترونیک
  • تمایل نداشتن کارکنان صنعت بیمه به الکترونیکی شدن امر بیمه
  • ترس بیکاری و از بین رفتن امنیت شغلی برای کارکنان بیمه
  • تدوین نشدن قانونی در کشور برای تخلفات در استفاده از اینترنت

همه محصولات بیمه ای به یک اندازه برای توزیع مناسب نیستند. میزان تناسب آن ها به خصوص به مقدار مشاوره مورد نیاز بستگی دارد. محصولات بیمه ای که به مشاوره کمی نیاز دارند برای فروش از طریق اینترنت مناسب هستند و واسطه های سنتی بیمه خود را با فشار رقابتی روبرو می بینند. اما در مورد محصولات بیمه ای پیچیده و با ارزش معاملاتی زیاد که مشتری تمایل بیشتری برای صرف هزینه مشاوره دارد، فروش از طریق اینترنت خیلی تناسب ندارد.بنابراین محصولاتی برای بازاریابی بر روی اینترنت و توزیع آنلاین مناسب هستند که می توان آن ها را استاندارد کرد و با تعداد محدودی از پارامترها، تشریح و نرخ گذاری نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>