اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بررسی قوانین صادرات خشکبار به ترکیه:
صادرات خشکبار به ترکیه نیز همانند صادرات هر محصول دیگری به سایر کشورها، دارای قوانین خاص خودش است. البته ترکیه به دلیل هم مرز بودن با ایران، شرایط سفت و سختی را برای صادرات خشکبار به ترکیه بیان نمی کند اما با این حال، یک سری فاکتورها و قوانین ابتدایی تجارت وجود دارد که لازمه ی هر فعالیت تجاری است که چه در همسایگی و چه در سایر کشورها باید رعایت شوند.

ترخیص7

یکی از مهم ترین این موارد که به عنوان اولین گام برای شروع تجارت نیز می توانیم به آن اشاره نماییم، اجرای یک استراتژی بازاریابی صادراتی قوی در کشور مقصد است.

در نظر داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید یک تجارت پرسود را تجربه کنید، ابتدا باید نیاز بازار کشور مقصد را رصد کنید و سپس با بررسی های مختلف، مشتریان خاص خودتان را پیدا کنید؛ در واقع طی برقراری ارتباط با مشتریان است که صادرات شما معنا پیدا می کند.

یک بازاریابی صحیح نیاز به شناخت دقیق از نیازها و خواسته های مردم آن کشور و از همه مهم تر آشنایی با زبان رایج آن کشور دارد.

در این زمینه، تجار ایرانی در برخی موارد خودشان به زبان ترکی مسلط هستند و یا با یک مترجم امین و کاربلد همکاری می کنند و البته گاهی اوقات به دلیل نزدیکی مسیر، تجار شخصا برای بازاریابی محصول مورد نظرشان در ترکیه حاضر می شوند.

بنابراین بازاریابی برای صادرات خشکبار در ترکیه، کار سختی برای تجار ایرانی نخواهد بود.

گام بعدی که باید در صادرات خشکبار به ترکیه برداشته شود، ارائه ی یک پروفرمای درست و دقیق به مشتری در ترکیه است.

برگه ی پروفرما برگه ای است که طی آن، تامین کننده تمامی مشخصات و ویژگی های مربوط به محصول را درج می کند و مشتری پس از مطالعه ی دقیق برگه، زیر برگه را امضا می کند. در واقع با امضای این برگه، تامین کننده و یا صادر کننده ملزم می شود که مشخصات محصول تحلیلی باید دقیقا منطبق با مشخصاتی باشد که در برگه ی پروفرما ذکر شده است.

این برگه یکی از مهم ترین گام هایی است که نه تنها برای صادرات خشکبار به ترکیه، بلکه برای صادرات هر محصولی به کشورهای مختلف باید برداشته شود.

موضوع بعدی، نوع بسته بندی خشکبار است. خشکبار برای اینکه معمولا خیلی سالم بمانند معمولا در بسته هایی با گرم های متفاوت و به صورت وکیوم شده صادر می شوند.

خارج کردن هوای داخل بسته بندی خشکبار، به سالم و ترد ماندن و خوشمزه ماندن آن کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که هر چقدر بسته بندی محصول شما شیک تر باشد، شما در زمینه ی تجارت خشکبار به ترکیه و سایر کشورها، حرف بیشتر برای گفتن خواهید داشت.

موضوع آخری که باید به آن پرداخته شود، نحوه ی نقل و انتقال محموله ی خشکبار است؛ در این راستا ایران و ترکیه می توانند به دو روش هوایی و زمینی این کار را انجام دهند، اما انتخاب هر روش به توافقات دو طرف معامله بستگی دارد.

قیمت خشکبار در ترکیه:
تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم، به نحوی می توانند بر روی قیمت خشکبار در ترکیه تأثیر بگذارند. البته نه تنها برای صادرات خشکبار به ترکیه، بلکه این عوامل می توانند بر روی قیمت هر محصولی در کشورهای مختلف تأثیرگذار باشند.

مواردی مانند نوع بسته بندی، نحوه ی انتقال محموله ی کالا، مسافت بین دو کشور مبدا و مقصد، هزینه های مربوط به حق گمرکی ترخیص کالا و غیره همگی از موارد موثر بر قیمت خشکبار در ترکیه هستند.

در کنار این موارد دقت کنید که هر چقدر کیفیت خشکبار صادر شده بالاتر باشد، قیمت محصول نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود.

البته که خشکبار جزء آن دسته از محصولات صادراتی است که می توانند در کیفیت های مختلفی ارائه شوند. بنابراین مواردی مانند گردو، پسته، بادام و خرما و غیره هر چقدر کیفیت بالاتری داشته باشند و مقادیر بیشتری از این محصولات در بسته بندی ها وجود داشته باشد، قیمت آن محصول در مارکت داخلی ترکیه بالاتر خواهد بود.

در نهایت برای اینکه شما بتوانید یک تجارت موفق و پرسود را در ارتباط با صادرات خشکبار به ترکیه تجربه نمایید، احتیاج است که اطلاعات خود را در زمینه ی قانون صادرات و واردات این محصول، هر لحظه بروز و دقیق نگه دارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>