مدیرعامل فورواردر دیجیتالی و آنلاین کالا iContainers مستقر در بارسلونای اسپانیا میگوید: با توجه به مباحثی چون قانون سوخت 2020 آیمو IMO، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و جنگ تجاری آمریکا- چین، سال 2019 میلادی سال تغییر و تحول برای صنعت کشتیرانی خواهد بود. این بلاتکلیفیها از سال 2018 میلادی سایه سنگین خود را بر روی صنعت کشتیرانی گسترده و همچنان استمرار دارد.
Klaus Lysdal با اشاره به اینکه قانون سوخت با سقف سولفور نیم درصد در کمتر از 11 ماه دیگر باید اجرائی شود، افزود: صنعت کشتیرانی در سال 2019 میلادی تغییر و تحول را لمس خواهد کرد، چرا که همگان برای مطابقت با قوانین 2020 آیمو درحال آماده شدن هستند. معمولا زمانی که تغییرات اصلی نظاراتی در حال رخدادن هستند، خطوط کشتیرانی رویکردهای متفاوت را اتخاذ میکنند، اما تاکنون دررابطه با قانون سوخت 2020 آیمو، به نظر میرسد که الگوی یکسانی از سوی خطوط به کارگرفته شده است.
روند جنگ تجاری بین آمریکا- چین و موضوع برگزیت درهالهای از ابهام قراردارند، اما تأثیر آنها بر روی صنعت درماههای آینده یا حتی سالهای آینده چشمگیر و قابل توجه خواهد بود. چین و آمریکا از بزرگترین شرکای تجاری درجهان به شمارمیآیند که پتانسیل عظیمی برای تحت تأثیر قراردادن ظرفیت کشتیرانی جهانی دارند، ازاین رو انتظارمیرود صنعت کشتیرانی به دقت جنگ تجاری را رصد کند. با توجه به اینکه بسیاری از شرکتهای آمریکایی که در دوره نخست تعرفهها به چالش افتادند، پیشبینی میشود به دنبال کاهش تنشها و فرصتی برای بهبود باشند. بلاتکلیفی پیرامون برگزیت سبب ایجاد یک حس فزاینده تشویش و آشفتگی درمیان حملکنندگان خواهد شد.