اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کنوانسیون

کنوانسیون (IMSBC Code) که نام کامل آن به لاتین ( International Maritime Solid Bulk Cargoes Code) می باشد به معنی کنوانسیون بین المللی دریایی حمل محمولات فله جامد, است. این کنوانسیون که حمل سالم محمولات فله جامد را راهبری و نظارت می کند و از سال 2011 و تحت زیر مجموعه قانون و کنوانسیون دریایی سولاس (SOLAS) اجباری شد و آخرین نسخه ویرایش شده قانون (IMSBC Code) در سال 2016 چاپ و منتشر شد.

نسخه بازبینی و اصلاح شده این کنوانسیون یعنی کد IMSBC در سال 2004 و تحت قطنامه شماره MSC. 193(79) و کد عملیات سالم برای محمولات فله جامد 2004 تصویب شد. مطابق قوانین کد IMSBC محمولات فله جامد به سه دسته قابل تقسیم بندی هستند.

در بین این سه نوع , گروه " الف " از آن دسته محمولاتی هستند که اگر با رطوبت موجود یا M.C (Moisture Content) در آن و بیش از حد مجاز قابل حمل، بارگیری شود، محموله ممکن است در داخل انبار های کشتی و مانند محموله مایع جابجا شود. بنابراین خاک نیکل ماهیتا از آن دسته محمولاتی هست که اگر رطوبت موجود بیش از حد مجاز باشد قطعآ محموله داخل انبارها حرکت خواهد کرد و مشکلاتی جبران ناپذیر به بار خواهد آورد.

بند 1.2.4 می گوید که فروشنده موظف است قبل از شروع بارگیری اطلاعات کافی در خصوص محموله برای کاپیتان کشتی یا نماینده قانونی او فراهم و ارائه نماید تا آنها (کاپیتان و عوامل کشتی) کارهای مورد نیاز را برای "بارگیری درست و حمل سالم " محموله را آماده سازند.

بند 1.3.4 می گوید که فروشنده بایستی مقدمات مذکور در بند 1.2.4 را تهیه و امکان نمونه برداری و آزمایش محموله را فراهم سازد. همچنین فروشنده گواهی های لازم در خصوص تست محموله را هم تسلیم فرمانده کشتی نماید.بند 2.4.4 می گوید که نمونه برداری بایستی توسط شخص با تجربه که برای این مهم تربیت شده است , انجام گیرد. البته این فرد هم بایستی مستقیما" زیر نظر شخص متخصص و آگاه به این نوع محمولات , فعالیت نماید.

بند 3.4.4 می گوید که فروشنده برای محمولات کنستانتره یا دیگر محمولات مشابه که در هنگام حمل جابجا می شوند یا حرکت می کنند تسهیلات دسترسی به انبارها و محل دپوی اینگونه محمولات را، جهت آزمایش و نمونه برداری، فراهم سازد.محمولاتی که ممکن است حرکت یا جابجا شوند:

بند 2.1.7 می گوید که حرکت کشتی ممکن است موجب شود بار و محموله آن هم حرکت و جابجا شود و این عمل در نتیجه باعث غرق کشتی شود.حرکت محموله در داخل انبار ها نیز ممکن است به دو دسته تقسیم شوند: " سر خوردن محموله" یا "مایع شدن محموله".مایع شدن یعنی اینکه آب محموله بقدری زیاد باشد که اصل محموله در آب مخلوط و حل شده و به صورت مایع غوطه ور شود.

اگر محموله رطوبت کمتری داشته باشد برای جلوگیری از حرکت آن در داخل انبارها , بهترین روش صاف کردن آن در تمامی سطح انبار ها می باشد.بند 3.2.7 می گوید که حرکت محموله در داخل انبار ها , اغلب بخاطر وجود رطوبت و آب زیاد می باشد. برخی از محمولات به هنگام بارگیری ظاهرا" خشک به نظر می رسند لیکن پس از گذشت زمان ممکن است این رطوبت بیشتر و بیشتر شود و سبب خیس شدن محموله بیش از اندازه گردد.

اگر چه ظاهر بار شاید خشک به نظر برسد ولی محمولات بازرسی نشده ممکن است پس از بسته شدن در انبار ها شروع به حرکت و جابه جایی کنند.بند 1.1.3.7 می گوید که کنستانتره یا محمولات دیگر نظیر خاک نیکل یا سنگ آهن که ممکن است حرکت و جابجا شوند فقط هنگامی قابل پذیرش برای بارگیری می باشند که رطوبت موجود کمتر از "حد مجاز قابل حمل" یا (TML) باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>