کشنده نیمه الکتریکی تسلا
زمانی که کمپانی تسلا کشنده ی نیمه الکتریکی خود را معرفی کرد، مورد استقبال زیادی قرار گرفت. البته برخی از افراد اعتقاد داشتند که این کشنده ها، قابلیت های یک کشنده ی دیزلی را نخواهند داشت.کمپانی تسلا قیمت نسخه های 480 کیلومتری و 800 کیلومتری این کشنده را به ترتیب 150 هزار و 180 هزار دلار اعلام کرد که این قیمت ها موجب تعجب بسیاری شد. چرا که قیمت های اعلام شده بسیار ارزان تر از آن چیزی بود که کارشناسان انتظار آن را داشتند.با وجود اینکه قیمت نسخه ی 800 کیلومتری کشنده ی نیمه الکتریکی، حدود 60 هزار دلار گران تر از نسخه ی تمام دیزلی است، این واقعیت را نیز باید در نظر داشت که هزینه ی آن نیز، 20 درصد کمتر از کشنده ی تمام دیزلی خواهد بود. با این حساب، استفاده از کشنده ی نیمه الکتریکی سبب صرفه جویی 250 هزار دلاری در یک میلیون مایل مسافت طی شده می گردد.
کشنده ی نیمه الکتریکی تسلا به سیستم اتوپایلوت ارتقا یافته (Enhanced Autopilot) مجهز بوده که شامل سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم کنترل حرکت بین خطوط و سیستم هشدار دهنده ی تعویض لاین حرکتی است. همچنین این سیستم موجب بهبود ایمنی این کشنده برای رانندگان و سایر خودروها در جاده ها شده است.این کشنده همچنین مجهز به دوربین ها و سنسورهای مختلفی بوده که تمامی نقاط کور را پوشش میدهند و این اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهند. این کشنده شتاب شگفت انگیزی دارد و این ویژگی سبب شده تا جاده های سر بالا با شیب تند را راحت تر پشت سر بگذارد.
یکی از ایراداتی کشنده ی نیمه الکتریکی تسلا، کمبود شیشه کافی در کابین آن بوده که بنابر اعلام منتقدان این امر موجب می شود تا رانندگان این کشنده ها دید کافی و مناسب نسبت به جاده نداشته باشند. همچنین برخی از کارشناسان و منتقدان معتقدند کمپانی تسلا باید بیشتر بر روی بهبود قدرت ترمز کشنده های خود تمرکز کند تا افزایش شتاب آن ها.بسیاری از کارشناسان قیمت فروش این کشنده را بسیار بالاتر ارزیابی میکردند. چرا که قیمت تنها یک باتری 1 مگا وات ساعتی، برابر با 400 هزار دلار است. در حالی قیمت اعلام شده توسط کمپانی تسلا برای فروش این کشنده ها زیر 200 هزار دلار اعلام شده است. کارشناسان معتقدند تسلا از یک تکنولوژی جدید برای کاهش قیمت تولید کشنده های خود استفاده نموده تا تولید و فروش این کشنده ها با قیمت زیر 200 هزار دلار همچنان برایشان سودآور باشد.