استاندارد NFPA 30A (تأسیسات توزیع سوخت وسایل نقلیه موتوری و گاراژهای تعمیرگاهی) از زیر مجموعه های استاندارد ایمنی NFPA می باشد که به بررسی جایگاه ها و سیستم های توزیع سوخت و الزامات ایمنی آنها می پردازد. این استاندارد شامل ویرایش های مختلفی است که نسخه 2003 آن توسط کمیته فنی ایستگاه های خدمات خودرو سازی و دریایی سازمان NFPA و در شهر دالاس ایالت تگزاس آمریکا تهیه و تألیف شده است.
لوله، شیلنگ، فلنج، پیچ و مهره، واشر، شیرآلات، اتصالات، اتصالات انعطاف پذیر، قسمتهای تحت فشار اجزای دیگر از قبیل اتصالات انبساطی و صافی ها، دستگاه هایی که به منظور دستیابی به اهدافی مانند مخلوط کردن، جداسازی، تفریق، توزیع، اندازه گیری، کنترل جریان یا مهار ثانویه مایعات و بخارهای مرتبط در خدمت آنها هستند.
در فصل 5 کد استاندارد NFPA 30 توضیحاتی در خصوص طراحی، ساخت، مونتاژ، آزمایش و بازرسی سیستم لوله کشی جایگاه سوخت ارائه گردیده است. همچنین شما می توانید با مراجعه به مقاله های استانداردهای لوله و شیر آلات، اصول طراحی سیستم های لوله کشی (Piping) و روش های اتصال لوله ها اطلاعات کاملی در خصوص سیستم های پایپینگ کسب نمایید.لوله کشی سیستم های توزیع سوخت معمولاً از جنس لوله های فلزی و بدون انعطاف است اما این امر برای اسکله های شناور موجود در دریا دارای استثناء است.
در جائیکه توزیع سوخت از یک سازه یا اسکله شناور در آب است، باید از شلنگ انعطاف پذیر روغنی تأیید شده مجاز به منظور ارتباط بین ساحل و ساختار شناور یا اسکله، و بین بخش های جداگانه سازه شناور استفاده شود.این امر به این علت است که به دلیل تغییرات در سطح آب و یا امواج دریا سازه اسکله شناور دارای تغییر محل می شود و در صورتی که لوله کشی از انعطاف لازم برخوردار نباشد می تواند سبب گسیختگی سیستم و ایجاد خطر گردد.