تزریق EMF فرکانس لغزش به سمت روتور:
وقتی کنترل سرعت موتور القایی سه فاز با اضافه کردن مقاومت به مدار روتور انجام شود، بخشی از توان که توان لغزش نامیده می شود، با فرمولRI2تلف می شود.
بنابراین، بازده موتور القایی سه فاز در این روش کاهش می یابد. این تلفات توان لغزش را می توان جبران کرد و بازده کلی را بهبود داد.
به این روش، بازیابی توان لغزش می گویند و با اتصال یک منبع خارجی emf فرکانس لغزش در مدار آن را انجام می شود.
نیروی محرکه الکتریکی تزریقی، می تواند مخالف emf القایی روتور باشد یا به آن کمک کند.
اگر با emf القایی روتور مخالفت کند، مقاومت کل روتور افزایش می یابد و در نتیجه سرعت کم می شود.
اگر emf تزریقی به emf القایی روتور کمک کند، مقاومت کل روتور کم شده و در نتیجه سرعت زیاد می شود.
مزیت اصلی این روش کنترل سرعت، این است که محدوده گسترده ای از سرعت های مختلف (بالاتر از مقدار نامی و پایین تر از آن) را می توان کنترل کرد.