بسیاری از شرکت های تولیدکننده کالاهای بسته بندی شده مورد استفاده مصرف کننده (CPG) متعهد شدند که استفاده از محتوای بازیافتی خود را افزایش دهند. با این حال، به دلیل عدم دسترسی به مواد بازیافتی، هر از چند گاهی از این وعده خود تخطی می کنند. تعهدات بازیافت اعلام شده برای سال 2025 نیز احتمالا غیرواقعی و غیرقابل تحقق هستند.
طبق گفته Closed Loop Partners، عرضه فعلی پلاستیک های بازیافتی تنها 6 درصد از نیاز شرکت های متعهد به اهداف را برآورده می کند. ادامه دادن رویکردهای ناموفق راهی برای موفقیت نمی یابد و زمان آن رسیده تا این دست اختلالات رفع شود.
امروزه صنعت بسته بندی به مدیریت اخبار جعلی و تبلیغات غیرعلمی مبنی بر مضر بودن پلاستیک در رسانه های اجتماعی نیاز دارد. این تبلیغات منفی تولیدکنندگان CPG و بسته بندی را به زحمت انداخته و فعالان صنعت را در خطر قرارگیری در معرض این اتهامات جعلی قرار داده است.
این کوته نگری ها از واقعیت هایی که CPGها برای رشد نیاز دارند اجتناب و مشکلات مربوط به پسماند و بازیافت را بدتر می کند. با ممنوعیت و مالیات مشکل حل نخواهد شد. ما به راه حل هایی نیاز داریم که نوآوری های موجود و مداوم را که منجر به رشد و تنوع مواد بسته بندی می شود، تقویت کند.
در معرض از هم پاشیدگی قرار دارد. گرچه این رویکردها می توانند ارزشمند باشند، اما در بسیاری از موارد تنها در کوتاه مدت مفید بوده و در حد تیترهای نویدبخش و پرطمطراق باقی می مانند. در برخی از موارد، این مشکل زمانی حادتر می شود که به جای استفاده از بسته بندی پلاستیکی که پتانسیل بازیافت را دارد، از جایگزینی استفاده می شود که به ظاهر دوستدار محیط زیست است اما در واقع در پایان عمر امکان بازیابی کمتری دارد.در نهایت، مشکل واقعی که باید برطرف شود نحوه برخورد با همه زباله هاست، نه فقط پلاستیک ها.