معمولا این که چه نوع لاستیکی در دوچرخه استفاده شود، بستگی به این موضوع دارد که دوچرخه برای چه شرایطی قرار است به کار گرفته شود. هر قدر لاستیک ها بزرگ تر شوند، دوام بالاتری دارند اما وزن دوچرخه را نیز افزایش می دهد. لاستیک های کوچک تر معمولا سبک تر بوده اما زودتر از بین می روند و استهلاک بالاتری دارند.
با افزودن گرافن به لاستیک می توان کارایی این لاستیک ها را افزایش داد. زمانی که از این لاستیک استفاده می شود، به دلیل دولایه ای که در آن وجود دارد، این لاستیک ها مستحکم مانده و در برابر خستگی مقاومت می کنند. همچنین این دولایه موجب کاهش اصطکاک لاستیک شده و سرعت دوچرخه را افزایش می دهد. زمانی که دوچرخه سوار ترمز می گیرد یا دور می زند، دوچرخه به نرمی عکس العمل نشان می دهد. علاوه بر این، این لاستیک های جدید کاملا انعطاف پذیر هستند.
وربک متریالز (Vorbeck Materials) در حوزه گرافن فعالیت دارد. این شرکت اخیراً اعلام کرده فناوری موسوم به Vor-flex 50 را به بازار عرضه کرده است. این محصول از دسته الاستومرهای تقویت شده با گرافن است که در آن از فناوری Vor-x استفاده شده است. Vor-flex 50 یک لاستیک نیتریل بوتادین هیدروژنه شده (HNBR) است که در مقابل تغییر حالت به شدت مقاومت می کند. این محصول قادر است تا دمای 200 درجه فارنهایت را تحمل کند. همچنین مقاومت کششی 3500 psi و سختی 88 برای این محصول گزارش شده است. گرافن سخت ترین و نازک ترین ماده ای است که بشر تاکنون به آن دست یافته است.
وجود خاصیت مقاومت گرمایی بالا در این لاستیک موجب می شود تا بتوان از آن در حوزه های مختلف نظیر خودروسازی و پتروشیمی استفاده کرد. این محصول برای استفاده در واشرها ایده آل است و می توان از آن برای درز پوشی و ایجاد مقاومت در برابر مواد شیمیایی و سوخت استفاده کرد.
کاربردهای گرافن در صنعت لاستیک
گرافن کاربردهای مختلفی در صنعت لاستیک می تواند داشته باشد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد: