اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختار موتور رلوکتانسی:
موتور رلوکتانسی (Reluctance Motor) اساساً از دو بخش اصلی به نام استاتور (Stator) و روتور (Rotor) تشکیل می شود.

رلوکتانسی

استاتور دارای شیارها و برجستگی هایی است که سیم پیچی ها روی آن قرار داده می شوند.

روتور شکل خاصی دارد و به دلیل این شکل خاص، فاصله هوایی بین استاتور و روتور یکنواخت نیست. هیچ منبع DC به روتور متصل نمی شود و می تواند به صورت آزادانه حرکت کند.

همان طور که می دانیم، رلوکتانس یعنی مقاومت مدار مغناطیسی که به فاصله هوایی وابسته است. هرچه فاصله هوایی بیشتر باشد، رلوکتانس نیز بیشتر است و بالعکس.

ساختار ساده موتور رلوکتانسی در شکل های زیر نشان داده شده است.

رلوکتانسی2

به دلیل آنکه فاصله هوایی بین استاتور و روتور متغیر است، وقتی روتور می چرخد، رلوکتانس بین استاتور و روتور نیز تغییر می کند.

استاتور و روتور به گونه ای طراحی شده اند که تغییر رلوکتانس سیم پیچی ها نسبت به موقعیت روتور سینوسی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>