اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نفت

در پالایشگاه های نفت از هیدروفلوئوریک اسید به عنوان کاتالیزور شیمیایی در فرایند آلکیل سازی استفاده می‌شود و بنزین برای آرام سوزی(سوخت تمیز) نیاز به درجه کتان بالایی دارد.پالایشگاه های نفت این درجه از اکتان را با استفاده از مواد افزودنی تولید شده در فرایند الکیل سازی به دست می اورند.

این فرایندهای آلکیلیشن توسط کاتالیست اسیدی برای تغییر مواد نفت خام به موادی که آلکیلیت (انتی اکسید) نامیده می‌شوند و با استفاده از کاتالیزور هیدروفلدوریک اسید به دست میاورند.پالایشگاه های نفت این الکیلیت را همراه سایر محصولات پالایش ترکیب می‌کنند تا بنزین برای فروش را اماده سازند.

فرایند آلکیل شدن بسیار خطرناک است زیرا به راحتی، بخارات فشرده و بسیار سمی (ابرها) را تشکیل می دهد که در نزدیکی سطح زمین بوده و می توانند فاصله های زیادی را طی کنند و برای اکوسیستم خطراتی را ایجاد کنند؛ در مقابل، اسید سولفوریک به طور معمول به حالت مایع باقی میماند.هیدروفلوئوریک اسید مانند سایر اسید های قدرتمند دیگر می تواند موجب سوختگی عمیق و موجب اسیب به چشم، پوست، بینی و سوزاندن ریه ها و سیستم تنفسی بشود.

یون های فلوراید سمی هستند و وارد شدن آن به بدن و عبور ان منجر به سوختگی ریه ها می‌شود و همچنین باعث آسیب داخلی در سراسر بدن می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که در معرض بودن زیاد HFمی تواند کشنده باشد.در حال حاضر پالایشگاه ها از دو فرایند مختلف و کاتالیزور های شیمیایی برای الکیل کردن استفاده می‌کنند

  •  استفاده از حجم زیاد اسید سولفوریک بسیار متداول(H2SO4)
  • استفاده از حجم زیاد اسید هیدروفلوئوریک اسید(HF): استفاده از فرم اصلاح شده HF

هردو این روش اشکالاتی را بهمراه دارد و خطرناک هستند.

جایگزینی که برای کاتالیزورهای واکنش آلکیلیشن وجود دارد کاتالیزورهایی جامد یا کاتالیست یونی مایع هستند.هردو این کاتالیزورها، کاتالیزورهای آلکیله ساز ایمنی هستند که در مرحله آزمایش و برای مایعات یونی و تولید موفق هستند.انتشار هرکدام از این کاتالیست ها به خصوص در مقایسه با HF بی خطر هستند.در صنعت نفت استفاده از HF باید تغییر اساسی داشته باشد.در دراز مدت محلولی برای جایگزین کردن HF الکیلیشن همرا با سیستم ایمن تر نیازمند استفاده از مواد شیمیایی سمی نیست.در عین حال واحدهای الکیلیشن موجود باید ایمن تر ساخته شود.به طور خاص در صنعت باید:

  • 1استفاده از HF باید در صنعت تعطیل شود و با استفاده از کاتالیست های ایمن تر استفاده شود.
  •  ساخت و توسعه واحد های آزمایشی آلکیلیشن برای استفاده ایمن شیمیایی و فرایند، اشتراک گذاری و سرعت بخشیدن به جایگزینی هرچه تمام ایمن دستگاه ها در مقیاس کامل فرایندهای الکیلیشن در صنعت انجام شود.
  • بهبود سیستم های آلکیلیشن موجود HFبه طور کامل، سیستم های کاهش دهنده و واکنش های اظطراری و تبدیل به وسیله HF اصلاح شده

دولت می تواند این روند را از طریق بازرسی های شدید از الکیل دار کردن HF اسان تر کند و واحد های تحت استاندارد ایمنی فرایند OSHA و برنامه های مدیریت EPA Risk کنترل کنند.HF آلکیلیشن که در حال حاضر در پالایشگاه ها انجام می‌شود خطر بزرگی دارد و این خطرات می توانند کاهش یافته و در نهایت حذف شود

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>