قفلکن و جفتکن دیفرانسیل چیست؟
در جایی که یک چرخ از یک محور هرز میگردد یا به عبارتی بکس باد (بکسواد) میکند، از کلید قفلکن استفاده میشود تا دیفرانسیل از مدار خارج شود و هر دو چرخ محور با هم بچرخند ولی قفلکن فقط برای زمان خاص و کوتاهی استفاده میشود ولی جفتکن یعنی جفت محور با هم فعال باشند، که این حالت فقط در زیر بار سنگین در زمان استارت حرکت و یا سر بالایی استفاده میشود.
البته جفتکن فقط در حالت دنده سنگین استفاده میشوند، چون موتور باید زور بیشتری بزند تا هر دو محور را بچرخاند کشندههای جفت در حالت عادی فقط محور وسط که به گاردن متصل است کار میکند، و زمانی که کلید جفتکن فعال شود، محور آخر هم فعال میشود و تبدیل به جفت محور می شود و به همین دلیل به آن جفتکن میگویند.
قفل کن را همهی کشندههای دومحور و سه محور دارند. وقتی کلید قفلکن فعال باشد، هرزگردهای دیفرانسیل قفل میشوند و در واقع حذف دیفراسیل از مدار میشود و دیگر کشنده نمیتواند گردش کند و فقط میتواند مستقیم حرکت کند
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)