درست همان طور که برای جنبه های دیگری از پروژه ی ساختمانی تان برنامه ریزی می کنید، تعیین هدف اصلی چک لیست ساختمانی هم به شما کمک می کند که برای رسیدن به اهدافتان نقشه ی مناسبی داشته باشید. در چک لیستی که وظایف یا فرایندهای مربوط به ذی نفعان مختلف در آن ذکرشده است، ذی نفعانتان و نقشی که دارند را مشخص کنید. اگر برای ایجاد چک لیست ها وسواس بیشتری دارید، ما در اینجا راهنمای ایجاد چک لیستی دقیق را معرفی کرده ایم تا بتوانید چک لیست ساختمانیِ خود را ایجاد کنید:
ساختار شکست کار را ایجاد کنید
ساختار شکست کار به شما کمک می کند که مبانی اولیه ی دامنه، بودجه یا جدول زمانیِ چک لیستتان را بهبود بخشید. در صورت لزوم ذی نفعان مربوطه را هم در این پروسه قرار دهید.
منظور از منبع، همان کارمندان حرفه ای است. همیشه در هنگام برنامه ریزی برای چک لیستِ منابع، بودجه ی آن منابع را هم در نظر بگیرید.سپس (در صورت لزوم در یک چک لیست جداگانه) مجموعه مهارت های موردنیاز برای انجام وظایف عنوان شده در چک لیست را تعریف کنید. میزان پرداخت را تعیین کنید و مطمئن شوید که با بودجه ی کلی پروژه ی شما مطابقت داشته باشد.
هنگامی که چک لیستتان را به وضوح تنظیم کردید، ساختار شکست کار را ایجاد کردید و منابعی را به پروژه اختصاص دادید، در مسیر ایجاد چک لیست کاملی قرار می گیرید که با کارآمد ترین و سازمان یافته ترین راه ممکن شمارا به اهداف پروژه تان می رساند.یکی از چیزهای مهمی که معمولاً نادیده گرفته می شود این است که باید چک لیستتان را بر روی یک ابزار ارتباطی قرار دهید تا همکارانتان هم به آن دسترسی داشته باشند.
یک چک لیست دیجیتال باعث می شود که کاراییِ چک لیستتان افزایش پیدا کند، زیرا هرکسی که به آن چک لیست دسترسی داشته باشد می تواند به طور هم زمان وظایفش را بررسی کند و آن ها را انجام دهد و این چک لیست در هرلحظه به روزرسانی می شود.