زمانی که گزارش خرده کاری انجام شد، معمولاً طی دو روز کاری به خریدار ارسال می شود. چنین بررسی معمولاً از حدود 300 یورو به علاوه مالیات بر ارزش افزوده شروع می شود.یک خریدار در واقع دو سال از زمانی که آنها به این ملک نقل مکان کرده اند برای گزارش هرگونه نقص، شامل موارد مربوط به زیبایی، دو سال زمان دارد. سازندگان از نظر قانونی موظف اند مشکلات خود را مطابق با ضمانتی که برای خریدار صادر کرده اند، برطرف کنند و تا 10 سال نیز قابل اجرا می باشد.
اگر صاحبخانه جدید احساس نکند که سازنده به شکلی رضایت بخش پاسخ داده است، ممکن به شورای ملی ساختمان سازی (NHBC) یا ارائه دهنده ضمانت آنها شکایت کند. گزینه های دیگر که برای آن ها باز است شامل شکایت درمورد ارائه دهنده ضمانت به خدمات دادرس مالی می باشد. یا ممکن است آن را به نظام مصرف کننده برای سازندگان ببرند که دارای خدمات حل اختلاف است.
البته، آن ها می توانند یک روند قانونی را نیز طی کنند، این می تواند یک گزینه هزینه بر با نتیجه نامشخص باشد. در شرایط بسیار حاد، مشتریان ناراضی بنر هایی از خانه های خود با پیام هایی مثل "تا زمانی که با من صحبت نکرده اید اینجا خانه نخرید" به نمایش گذاشته اند.
خوشبختانه، برای همه افراد درگیر در این زمینه موارد اندکی وجود دارند که منتج به چنین روش هایی می شود. در واقع خریداران بسیار کمی در مورد شکایات خود به صورت عمومی اقدام می کنند که می تواند به این خاطر باشد که نمی خواهند وجهه خانه ای که بدون شک در آینده خواهند فروخت را خراب کنند.
ولی این نشان می دهد که چرا لیست خرده کاری این قدر مهم می باشد و هر مسئله ای هر چه سریع تر رفع می شود تا از اقدامات نامطلوب آتی جلوگیری شود. با قدرت رسانه های اجتماعی امروز، یک گام اشتباه می تواند وجهه عمومی بدی برای همه کسانی که در پروژه درگیر هستند در پی داشته باشد.