در نزدیکی شهر اوسر فرانسه، شرکت صنایع نیکولاس واقع است که به تولید قوی ترین و بزرگ تری کشندههای سنگین دنیا می پردازد. این بوژی کشها که Tractomas نام دارند و در انواع مختلف 6×6، 8×8 و 10×10 ساخته می شوند، به قدری عظیم الجثه هستند که وقتی یک ولوو FH16 در کنار آنها قرار میگیرد همچون کودکی مظلوم به نظر می رسد! مدل D75 TR8x8 دارای ابعاد غول آسایی برابر با 10.87 متر طول، 3.48 متر عرض و 4.52 متر ارتفاع است درحالی که وزن خالصی برابر با 36 تن دارد. نیکولاس برای این بوژیکش غول پیکر از کابین کامیونهای رنو استفاده کرده است.
D75 TR8x8 از پیشرانهٔ ساخت کاترپیلار و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آلیسون استفاده می کند و حداکثر سرعت آن نیز به 65 کیلومتر در ساعت میرسد درحالی که در صورت بارگیری کامل نهایتاً می تواند به حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. نیکولاس می تواند در هرسال 20 دستگاه از این غولها را تولید کند. پیشرانهٔ کاترپیلار این بوژی کش عظیم الجثه از نوع 12 سیلندر به حجم 27 لیتر است که 900 اسب بخار قدرت در 2100 rpm تولید می کند اما همه چیز قدرت نیست چراکه این موتور گشتاوری باورنکردنی برابر با 4000 نیوتن متر آن هم در دور موتور تنها 1400 rpm تولید می کند. مخزن گازوئیل این هیولا نیز یک هزار لیتر ظرفیت دارد.
D75 TR8x8 با تکیه بر این پیشرانه می تواند تا رقم غیرقابل باور هزار تن را بکشد و از این طریق رکورد جهانی قوی ترین بوژی کش دنیا را بنام خود ثبت کرده است.
نیکولاس D75 TR8x8 ترجیحاً در معادن زیرزمینی و یا برای حمل بارهای فوق سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و خریدارانی از سراسر جهان همچون آفریقای جنوبی، چین و استرالیا اقدام به سفارش آن نموده اند. قیمت هر دستگاه از این هیولای غول آسا بسته به تجهیزات به یک میلیون یورو می رسد. همچنین بسته به نوع کاربری می توان تجهیزاتی اضافی را برای این کوه فولاد سفارش داد که ازجملهٔ آنها می توان به نگه دارندهٔ چرخ زاپاس، بلوک 18 تنی روی محورهای عقب (به جهت افزایش وزن بوژی کش) و اتاقک عقب اشاره کرد. این اتاقک در اصل یک واحد با وسایل کامل برای زندگی خدمهٔ بوژی کش در پروژههای طولانی است.
در کابین برای راننده آینههای کافی به همراه دوربینهای تعبیه شده که تصاویر را روی صفحه نمایش داخل کابین به نمایش درمی آورند. پیشرانهٔ دوازده سیلندر کاترپیلار C27 در زیر کابین نصب شده است. شروع حرکت با ارتعاشات ملایمی صورت می گیرد درحالی که پیشرانه پُر آوا است.
D75 TR8x8 تقریباً شتابی برابر با 30 متر در ثانیه دارد که برای چنین هیولای کوه پیکری بسیار زیاد است. با وجود صندلیهای راحت اما حرکات تعلیق کامیون احساس می شود ولی به طورکلی سواری Tractomas بسیار دلپذیر است درحالی که در صورت وجود 500 یا 1000 تن بار در پشت به احتمال زیاد متفاوت خواهد بود. این غول فرانسوی به گونه ای طراحی شده که بتواند در گرما و گرد و غبار و همین طور جادههای غیر مسطح نیز حرکت کند به نحوی که گفته شده در صورت بارگیری کامل توانایی پیمایش شیبهای سه درصد را دارد.
اما همان طور که در بالا اشاره شد، نیکولاس مدلی حتی بزرگ تر از D75 8×8 را هم تولید می کند که D100 10×10 نام دارد. وزن خالی این هیولا که پنج محور دارد، برابر با 41 تن بوده و رسماً نام آن به عنوان بزرگ ترین کامیون جاده ای دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. شرکت صنایع نیکولاس همچنین با استفاده از مدل D100 10×10 توانسته است رکورد طویل ترین کِشنده و تریلر دنیا را نیز بنام خود ثبت کند. در این پروژه چهار دستگاه بوژی کش D100 TR10x10 هریک به قدرت 900 اسب بخار کاروانی 140 متری را تشکیل داده و اقدام به حمل یک ترانسفورماتور زیمنس به وزن 330 تن نمودند. برای حمل این محموله، سه بوژی کش در جلو قرار گرفته و یک دستگاه هم از عقب آن ها را هُل می داد.
شرکت صنایع نیکولاس به عنوان عضوی از گروه Tii در سال 1994 تأسیس شد. گروه Tii از سال 1979 به تولید کشندههای سنگین می پردازد. نیکولاس در ابتدا به ساخت بوژیهایی با ترکیب 8×4 و با استفاده کابین رنو سری R مدل 1981 پرداخت. این کشندهٔ سنگین مجهز به پیشرانهٔ V12 مرسدس بنز با 575 اسب بخار قدرت بود و فقط در فرانسه به فروش می رسید؛ اما این سازندهٔ فرانسوی از سال 1998 به ساخت بوژی کشهای سری Tractomas در انواع 6×6، 8×8 و 10×10 پرداخت که تا حد زیادی نسبت به ساختههای اولیه اش بهبود یافته بودند.
در حال حاضر بوژی کش های این شرکت عمدتاً به چین، آفریقای جنوبی و استرالیا صادر می شوند.
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا برای ثبت سفارش یا حمل بار، اپلیکیشن زینگ را از اینجا دانلود نمایید.