اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایران و چین به عنوان دو شریک تجاری قدیمی اکنون به دنبال راه‌های تازه ای برای توسعه و شتاب در روابط اقتصادی هستند و به همین دلیل در کنار حمل و نقل دریایی و هوایی، در تلاش برای گسترش حمل و نقل ریلی می باشند.

به گزارش ایرنا، ترانزیت کالا از طریق حمل و نقل ریلی میان چین و ایران اگرچه سابقه دو ساله دارد اما در سال جاری این امر شدت گرفته است به طوری که در کمتر از سه ماه گذشته، دومین قطار چینی راهی ایران شد.

در تازه ترین مورد یک قطار حامل بار اوایل این هفته از چین راهی تهران شد اقدامی که برغم خروج آمریکا از برجام و تلاش‌های واشنگتن برای تحریم نفتی ایران، بیانگر توسعه روابط اقتصادی پکن و تهران است. این قطار اوایل هفته جاری از ایستگاه قطار "چانگشا" در استان "خونن" در مرکز چین سفرش به ایران را آغاز کرد و پیش بینی می‌شود تا دو هفته دیگر به تهران برسد.

مسیر ریلی چانگشا-تهران یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین مسیرها برای تردد قطارهای باربری بین چین و اروپا و در مسیر خطوط ریلی این کشورها قرار دارد.

این قطار شامل 50 کانتینر بار از این استان به سمت ایران در حرکت است و اقلامی شامل منسوجات، پوشاک و کفش، لامپ و چراغ را شامل می‌شود زمان سفر این قطار باری 16 روز به طول می‌انجامد که به مراتب از حمل بار با کشتی به ایران که دست‌کم 35 روز زمان می‌برد، سریع‌تر است.

حرکت‌ ترن‌های باربری چین به مقصد آسیا از جمله جمهوری اسلامی ایران، یکی از تدابیر این کشور برای پیشبرد همکاری‌های اقتصادی طرفین و تلاشی در راستای اجرای برنامه راه ابریشم نوین است که به گفته چین یکی از اصلی‌ ترین گذرگاه‌های آن ایران است.

دیپلماسی حرکت قطارهای باربری از چین که هر روز بر شمار آنها افزوده می‌شود از جمله راهکارهایی است که می تواند باعث رشد تبادلات تجاری ایران و چین به عنوان دو شریک بزرگ تجاری در یک دهه گذشته شود. حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و چین در سال 2017 حدود 37 میلیارد و 300 میلیون دلار بود که به نسبت سال 2016 حدود 19.3 درصد رشد داشته است.

حجم روابط اقتصادی دو کشور در 4 ماهه نخست سال 2018 هم 13.2 میلیارد دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.3 درصد افزایش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد ایران در سال 2017 روزانه حدود 630 هزار بشکه نفت به چین صادر کرده است در چهار ماهه اول 2018 نیز تقریبا سطح فروش نفت در همان سطح باقی مانده است اما حجم روابط حدود 10 درصد رشد داشته است.

اردیبهشت ماه امسال نیز یک قطار باربری از مغولستان چین، حرکت خود را به سمت تهران آغاز کرد و آن‌طور که مقامات چینی گفتند در مدت 15 روز وارد پایتخت ایران شد.

قطار باربری چین که حامل یک هزار و 150 تن دانه و بذر گل آفتابگردان بود از ایستگاه "بایانور" در منطقه مغولستان داخلی چین به سمت ایران حرکت کرد و این مسیر یکی از تازه‌ ترین مسیرهای انتقال کالا و تجارت بین دو کشور است.

حرکت این قطارها نشان می‌دهد که چین قصد دارد به رغم تحولاتی که اخیرا در خصوص توافق هسته‌ای از جمله نقض برجام از سوی آمریکا به وجود آمده است به مناسبات تجاری گسترده خود با ایران ادامه دهد.

با وجود برخی فشارهای آمریکا، اقدام چین در اعزام این قطار باربری به سمت ایران نشان می‌دهد که راهبردهای پکن به هیچ وجه با واشنگتن همسو نیست.

همزمان "گینگ شوانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین به ایرنا گفت: هر تحولی که رخ دهد چین به مناسبات عادی و معمول تجاری با ایران ادامه خواهد داد.وی افزود: همکاری‌های چین با تهران در عرصه اقتصاد و تجارت بسیار شفاف است و هیچ معاهده بین المللی را نقض نمی‌کند و ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورهای دیگر نمی توانند به بهانه مسایل و قوانین داخلی خود به صورت یک جانبه به کشورهای دیگر فشار آورده و خواست خود را بر آن‌ها تحمیل کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>