روش کارخانه ای
در این روش که از پیشینه بیشتری برخوردار است، مصالح خرده آسفالتی یا RAP را به یک کارخانه مرکزی آسفالت گرم حمل و آن را با قیر خالص یا مواد جوان کننده و در صورت لزوم با مصالح سنگی جدید مخلوط می کنند که نهایتاً آسفالت گرمی تولید می شود که بخشی از آن را مصالح RAP تشکیل می دهد.
درصد مصالح RAP مصرفی در این روش بر حسب اینکه کارخانه از نوع مرحله ای یا استوانه ای باشد از 20 تا 70 درصد متغیر است که با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته این رقم می تواند به 90 تا 100 درصد افزایش یابد. در این روش ضخامت روسازی مورد بازیافت از ضخامت بازیافت درجا بیشتر است که در نیتجه مرمت خرابی های زیر را نیز امکان پذیر سازد.
روش درجا
استفاده از روش درجا محدود به آن است که روسازی از توان باربری لازم و کافی برخوردار باشد تا صالاح و ترمیم خرابی های سطحی مشروحه زیر با حداکثر ضخامت بازیابی حدود 5 سانتیمتر امکان پذیر شود.
در این روش ابتدا سطح آسفالت موجود حرارت داده می شود و آسفالت نرم شده توسط حرارت با شخم زن های دوار برداشته شده به داخل دستگاه مخلوط کننده آسفالت و در صورت لزوم ضمن اختلاط با مصالح جدید سنگی، قیر یا ماده جوانساز، مخلوط آسفالت گرم حاصل روی سطح راه پخش و متراکم می شود. که معمولاً یک لایه آسفالت گرم جدید نیز روی این لایه اجرا می شود. تمام این عملیات به صورت درجا و طی یک یا دوبار عبور انجام می شود. حداکثر عمق بازیافت در روش درجا گاهی تا 75 میلیمتر نیز قابل افزایش است.