موج زدگی عبارت است از یکسری پستی ها و بلندی هایی که به فواصل منظم معمولاً کمتر از 3 متر از یکدیگر در امتداد روسازی ایجاد می شوند. امتداد پستی و بلندی ها بر امتداد جریان ترافیک عمود است. این نوع خرابی معمولاً تحت بار ناپایداری رویه یا اساس به وجود می آید. اگر بر آمدگی ها به هر علتی پشت سر هم در فواصل تقریبی 3 متر به وقوع بپیوندند خرابی را به عنوان موج زدگی در نظر می گیرند.
وصله و کنده کاری
یک وصله ناحیه ای از روسازی است که آن را با مصالح جدید به منظور تعمیر روسازی موجود جایگزین کرده باشند. یک وصله هر چند بسیار خوب اجرا شده باشد در هنگام ارزیابی روسازی به عنوان یک نارسایی در نظر گرفته می شود. و به طور کلی به همراه این خرابی مقداری ناهمواری نیز به وجود می آید.
شن زدگی
شن زدگی عبارت است از جدا شدن و از جا در آمدن دانه های مصالح سنگی از آسفالت روسازی. این خرابی معمولاً از کناره های روسازی شروع و به طرف نقاط داخلی آسفالت پیشروی می کند. از جمله علل بروز این خرابی به شرح زیر است.
پمپاژ یا رو زدن آب
خرابی از نوع پمپاژ به خروج آب و مواد ریزدانه روسازی تحت فشار ناشی از بارگذاری ترافیکی از ترک های به وجود آمده در روسازی اطلاق می شود. با خروج آب، مواد ریزدانه نیز به همراه آب خارج می شود. این عمل با گذشت زمان باعث تغییر دانه بندی مصالح و همچنین نفوذ آب به خاک بستر و کم شدن قدرت باربری روسازی خواهد شد. جمع شدن مواد یا مصالح در نزدیکی ترک ها نشان دهنده پدیده پمپاژ است. این نوع خرابی با تعداد در سطح راه سنجیده می شود.
لکه گیری
این نوع خرابی به هر گونه ترمیم یا اصلاح خرابی روسازی اطلاق می شود. بخش هایی از روسازی اولیه به دلایل مختلف برداشت و با مصالح مشابه یا متفاوت جایگزین شده باشد. ترمیم یا اصلاحات موضعی که به منظور بهبود وضعیت روسازی بدون برداشت مصالح روسازی نیز انجام شده در زمره این نوع خرابی قرار می گیرد.