جاری شدن قیر
یکی از مشکلات مخلوط آسفالتی متخلخل، جاری شدن قیر از دانه بندی به دلیل ویسکوزیته کم یا میزان قیر زیاد است. این مشکل می تواند به صورت روان شدن قیر از عقب کامیون نیز مشاهده شود. در این مشکل، علاوه بر قیر ممکن است ترکیبی از قیر، افزودنی ها و مصالح دانه ریز جریان یابد. روش متداول برای حل این مشکل افزودن فیبر سلولز یا پلیمر به منظور افزودن ویسکوزیته قیر است.
مقاومت سایشی (آزمایش کانتابرو)
میزان قیر در مقدار مصالح کنده شده در اثر سایش چرخ وسایل نقلیه مؤثر است. مقاومت از دست دادگی مواد از طریق آزمایش سایشی کانتابرو انجام می شود که این آزمایش همانند آزمایش لس آنجلس انجام می شود.
عریان شدگی
هنگامی که مولکول آب در سیستم دوتایی قیر- مصالح وارد شود، چون قطبیت مولکول آب نسبت به مولکول های قیر خیلی بیشتر است. به همین دلیل مولکول های آب بهتر و سریعتر نسبت به مولکول های قیر، بار منفی موجود در سطح مصالح را خنثی می نمایند. در نتیجه نیروی جاذبه اتصال سنگ و آب، نسبت به اتصال سنگ و قیر خیلی بیشتر است.
بنابراین در اثر حضور آب، اتصال قیر- مصالح شکسته می شود و در نتیجه مصالح عریان می شوند. به دلیل اینکه استفاده از آسفالت متخلخل در مناطق با بارندگی زیاد است، انتخاب قیر مقاوم در مقابل آب، مسئله مهمی بوده، به همین دلیل استفاده از آزمایش لاتمن اصلاح شده در جهت انتخاب قیر مناسب توصیه می شود.
تعیین نوع مناسب قیر
نوع و مقدار قیر باید به گونه ای انتخاب شود که تأثیر همه عوامل مؤثر در آسفالت متخلخل از جمله، زهکش شدن قیر، دانه شدگی آسفالت، عریان شدگی، مقاومت فشاری، برشی و خمشی مخلوط آسفالتی، هوازدگی، ترافیک و نوع آسفالت متخلخل در سطح مطلوب باشد.