در قسمت هاى کرمو که عمق خرابى آنها از 10 میلیمتر بیشتر است ترمیم به صورت وصله ضرورت دارد. در این مورد قسمت هاى کرمو را تا رسیدن به بتن سالم خرد کرده سپس محیط اطراف قسمت کنده شده راست را با قلم ضربدر می زنند تا لبه هایى تیز و تقریباً گوشه به عمق 10 میلیمتر ایجاد شود.
معمولاً قسمت هاى کرمو تا پشت میلگردها ادامه یابد مگر اینکه کرمو شدن آنها تا پشت میلگردهاى فولادى گسترش یافته باشد. براى تعمیرات کم عمق استفاده از ملات ارجح است. نوع ملات به پرداخت مورد نظر بستگى دارد.
کاهش شدید مقاومت فشاری، کششی و خمشی و برشی بتن به حدی که ممکن است نتوان مقاومت بتن این بخش را اندازه گیری کرد و حتی گاه امکان تهیه مغزه نیز در این قسمت ها وجود ندارد.کاهش شدید مدول ارتجاعی بتن که عملاً در طراحی سازه از اهمیت برخوردار است.کاهش شدید پیوستگی بین بتن و میلگرد که به کاهش شدید ظرفیت باربری قطعه می انجامد و عملاً انتقال نیروها بدرستی صورت نمی گیرد و روابط شناخته شده در طراحی سازه های بتن آرمه از اعتبار ساقط می شود.