روش تزریق فشاری یا پخش با فشار، فر آیندی است که در آن تنها از یک کامیون جهت لکه گیری چاله ها استفاده می شود. به جز کنترل ترافیک، عملیات لکه گیری از درون کابین راننده کنترل شده و بنابراین خطرات ناشی از ترافیک کاهش می یابد. لکه گیری تزریقی، روشی سریع و موثر بوده و مستلزم تجهیزاتی تخصصی است. روش تزریق فشاری مناسب ترین فرایند جهت ترمیم ترک های عرضی و پرکردن چاله ها بوده و بهره وری نسبتاً بالایی دارد، اما مبتنی بر عملکرد اپراتور است.
از این روش برای ترمیم موقت ترک های پوست سوسماری، قطعات تخریب شده یا برش ها، گودی ها و شیار افتادگی نیز می توان استفاده نمود. این روش در راه هایی با ترافیک کم تا متوسط، کار برد دارد و روش جایگزینی جهت روش ریختن و غلتک زدن است. این قطعات موقتی بوده، اما دارای عمر طولانی تری نسبت به قطعات لکه گیری شده به روش ریختن و غلتک زدن هستند.
لکه گیری با صفحه گرم کن
از این روش در تعمیر و ترمیم خرابی های سطحی، چاله ها، ترک های پوست سوسماری، گودی ها و فرورفتگی ها، یکسان سازی سطوح منهول و دریچه ها با آسفالت خیابان، مرمت دوبندی ها و تزیین و زیبا سازی روسازی در وسعت های کم و حداکثر تا عمق 4 تا 5 سانتیمتر می توان استفاده نمود.
تعمیر موضعی ترک
یک روش بهسازی موضعی است که به صورت عمیق و نیمه عمیق مشابه با روش وصله عمقی یا پاره عمقی اجر ا می شود و شامل برش ترک، پخش آسفالت گرم (HMA) به درون مخزن در یک یا دو لایه و انجام تراکم به منظور دستیابی به تراکم مناسب است. این روش ترمیم به منظور ترمیم ترک هایی بکار می رود، که دارای ترک های تصادفی ( ثانویه) در مجاورت ترک اصلی هستند. طولانی نمودن انجام ترمیم باعث ضعیف شدن تکیه گاه ( مصالح لایه اساس زیرین) و افزایش ترک های ثانویه میشود.
روش ترمیم عریض و کم عمق (ترمیم نیمه عمیق) برای رویه هایی بکار برده شود که دارای ترک های تخریب شده ای در سطح بوده، اما لایه های زیرین سالم است و روش ترمیم کم عرض و عمیق برای روسازی هایی به کار برده شود که دارای خرابی شدید بوده و یا رویه هایی با ترک هایی که خرابی آنها تا پایین لایه آسفالتی ادامه دارد.