یک نوع مخلوط آسفالتی نازک امولسیونی است که ترکیبی از قیر امولسیونی پلیمری و مصالح سنگی شکسته است که برای نوسازی و اصلاح روسازی به کار می رود.خرابی های رایج در روسازی های آسفالتی شامل ترک خوردگی ها، خرابی های سطحی، تغییر شکل ها و چاله به شرح زیر می شود:
علت یا علل بروز انواع خرابی های زودرس روسازی ها می تواند در اثر تغییرات در هر یک، هر دو و یا تمامی عوامل زیر باشد:
ترمیم ترک ها ترک خوردگی از متداول ترین خرابی هایی ایجاد شده در روساز ی های آسفالتی هستند. عوامل متعددی بر گسترش ترک تأثیرگذار هستند. سه نوع عمده ترک خوردگی شامل ترک های ناشی از بارگذاری، ترک هایی غیر ناشی از بارگذاری، ترک های ترکیبی، ترک های ناشی از بارگذاری به خاطر عبور ترافیک سنگین بر روی روسازی و ترک های غیر ناشی از بارگذاری بر اثر عوامل محیطی و ترک های ترکیبی است. انتخاب گزینه مناسب ترمیم ترک ها، مستلزم مشخص شدن علت یا علل آن، عرض ترک، و وسعت ترک خوردگی در منطقه تخریب شده دارد. جلوگیری از نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر نظیر سنگ، ماسه به درون ترک و سازه زیرین روسازی، اهمیت بسیار دارد.