اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

انتخاب روش های ترمیم خرابی های رویه های آسفالتی باید مبتنی بر استفاده از یک روش مهندسی باشد. بنابراین لازم است که از سیستم مدیریت نگهداری روسازی، به منظور بهینه سازی استراتژی های نگهداری روسازی در وضعیت خدمت دهی خوب و مناسب استفاده شود. پس از اینکه نیاز به ترمیم بخشی از روسازی مشخص شد، بلافاصله اقدام به ترمیم آن نمایید.

راهکار اصولی برای نحوه ترمیم صحیح هر نوع خرابی آن است که علت (علل) بروز خرابی مشخص و شناخته شود.تعیین علت خرابی به انجام ترمیمی مناسب کمک نموده و از به وجود آمدن مجدد خرابی جلوگیری کرده و یا حداقل موجب تاخیر آن می شود. این امر به ویژه زمانی که خرابی موجب بروز خطراتی در رانندگی شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چنانچه علت خرابی کافی نبودن قدرت باربری روسازی باشد، لکه گیری روسازی یک راه حل اصولی نبوده و در این گونه موارد باید بعد از لکه گیری و اصلاح ناحیه خراب شده با روکش کردن ظرفیت باربری روسازی افزایش داده شود. از طرف دیگر اگر علت خرابی روسازی وجود قسمت های ضعیف موضعی باشد، در این صورت باید این قسمت ها اصلاح شوند و معمولاً احتیاجی به تقویت تمام روسازی نیست.با توجه به موارد فوق، انتخاب روش های ترمیم خرابی های رویه های آسفالتی مورد استفاده برای ترمیم خرابی ها باید بر اساس عوامل زیر انتخاب شود:

  • نوع روسازی
  • نوع و میزان خرابی
  • علت یا علل خرابی
  • نوع راه و سطح ترافیک
  • فاکتورهای اقلیمی و محیطی
  • اقتصادی بودن ترمیم
  • عمر ترمیم
  • زمانی از سال که درخلال آن عملیات ترمیم صورت می گیرد
  • در دسترس بودن تجهیزات و پرسنل
  • وجود مصالح با کیفیت
  • ایمنی کارگران و دیگران
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>