با توجه به افزایش قیمت قیر طی سال های اخیر و احتمال افزایش قیمت آن در آینده روسازی بتنی بسیار مقرون به صرفه تر از آسفالت هستند.در صورتی که زیرسازی در لایه های سابگرید و ساب بیس از تراکم خوبی برخوردار باشد روسازی بتنی را می توان بر روی هر کدام از این لایه ها اجرا کرد.(ضرورتی بر اجرای اساس نیست)
استفاده از مشتقات نفتی از جمله قیر باعث آلودگی محیط زیست می شود.نصب و جابه جایی دستگاه بچینگ (بتن ساز) در مقایسه با کارخانه آسفالت آسان تر و کم هزینه تر است.حساسیت کم به روغن های ریخته شده مثل گازوییل و مواد خورنده در محوطه های صنعتی.بزرگ ترین حسن این روسازی هزینه پایین آن در نگهداری و را هداری بعد از اجرا است، که این هزینه تقریباً ده برابر کمتر از آسفالت است.
در معابر عمومی شهری که احتمال ایجاد برش های متفاوت توسط سازمان های مختلف از جمله آب، برق، گاز، مخابرات، فاضلاب و … وجود دارد، در صورت استفاده از این روسازی بعد از اتمام عملیات اجرایی و حفاری آنان به سادگی قابل مرمت و بازسازی است و احتمال نشست کردن و خرابی آن بسیار پایین است.عمر مفید بتن حداقل 2 تا 3 برابر آسفالت است.هزینه های اجرای این روسازی نسبت به آسفالت به خصوص در مورد نگهداری و مراقبت بعد از اجرا بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر است.نداشتن مشکلات ناشی از نشست.
ملاحظات اساسی در انتخاب نسبت اختلاط مناسب بتن غلطکی