کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل درخصوص اجرای ابلاغیه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای باهدف تسریع در رسیدگی به مشکلات رانندگان در بخش تضییع حقوق آنان توسط برخی شرکت های حمل و نقل متخلف در مرکز استان کرمان تشکیل و طی کم تر از دو هفته به تخلفات 15 شرکت رسیدگی کرد.
به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان کمیسیون ویژه به تخلفات شرکت های حمل و نقل در پایانه بار کرمان رسیدگی می کند.
سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: به منظور کوتاه شدن زمان رسیدگی ها کمیسیون ماده 12 به صورت خاص و فوق العاده در پایانه بار مرکز استان تشکیل شد تا تخلفات به صورت فوری مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گیرند.
سید علیخانی تصریح کرد: از نکات با اهمیت و اساسی در خصوص این کمیسیون آن است که ضمن کوتاه کردن فاصله زمانی بین کشف تخلف تا صدور تصمیم قانونی، محدود به مکان و زمانی خاص نبوده و در هر نقطه از استان که فرآیند حمل و نقل جاری باشد می تواند نسبت به کشف تخلف و اتخاذ تصمیم قانونی اقدام کند.
وی افزود: باتوجه به اولویت برخورد با تخلفات تضییع کننده حقوق رانندگان در پایانه های بار، مانند اخذ کمیسیون یا کارمزد اضافه بر مصوبات قانونی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت درخصوص پرداخت کامل کرایه راننده در مقصد و سواستفاده از کارت هوشمند راننده، کمیسیون یادشده 15 نوبت اقدام به برگزاری جلسه در پایانه حمل ونقل کالای کرمان نموده و به شکایات رانندگان رسیدگی نمود که تخلفات عمدتا، اخذ کمیسیون اضافی و عدم پرداخت کرایه حمل به رانندگان بود.
سید علیخانی تأکید کرد: رانندگان عزیز هنگام صدور بارنامه چنانچه با مواردی از جمله دریافت کمیسیون بیش از میزان مصوب قانونی مواجه شدند، می توانند با ارائه بارنامه به نمایندگان سازمان مستقر در پایانه و اداره کل، مراجعه نموده وشکایت خود را تسلیم نمایند تا این اداره کل در اسرع وقت اقدام به رسیدگی، برخورد قانونی و اطلاع رسانی به راننده شاکی کنند.
منبع خبر: تین نیوز
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)