اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

قطعات و سازه های فولادی بکار رفته در پل ها ممکن است در اثر عبور قطارهای سنگین دچار ترک شوند که به علت دشواری تعویض قطعات در صورت صدمه نیاز به ترمیم دارند.ترک از محل تمرکز تنش شروع شده و رشد می کند که باید متوقف شود. یکی از روش های بکار رفته در متوقف ساختن ترک که در پل های فولادی کاربرد دارد، استفاده از سوراخ های متوقف کننده است.

با این کار از تنش اطراف نوک ترک 20 تا 30 درصد کاسته می شود و راه مقابله به مثل مناسبی محسوب می شود. قطر سوراخ های متوقف کننده در پل های فولادی 0 الی 15 درصد طول ترک بوده حداکثر 15 میلیمتر پیشنهاد شده است. همچنین پس از سوراخکاری انتهای ترک می توان با استفاده از جوشکاری و مواد پرکننده طول ترک را ترمیم کرد.

سازه های تشکیل دهنده از جنس آلیاژهای آلومینیوم، فولادهای گالوانیزه و فولادهای زنگ نزن هستند. بنابراین تعمیر ترکهای ایجاد شده، از لحاظ سوراخکاری متفاوت است. برای متوقف ساختن ترکهایی که در چارچوب درب هواپیما و بالگرد پدیدار می شود و طول آنها کمتر از 2/5 سانتیمتر است، سوراخ هایی در انتهای ترک ایجاد می شود و با چسباندن صفحات تقویت کننده ترمیم می شود.

روش های سوراخکاری

  • سه شیوه سوراخ متوقف کننده در نوک ترک مطرح شده که بدین صورت بیان می شود.
  • نوک ترک در انتهای سمت راست سوراخ قرار دارد.
  • نوک ترک به مرکز سوراخکاری قرار دارد.
  • نوک ترک در انتهای سمت چپ سوراخ قرار دارد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>