ثابت شده که قیرهای معمولی دیگر جوابگوی نیازهای جاده ای ما نبوده و نمایش خوبی نیز ندارند و باید از یک بیندر با خواص برتر استفاده شود. این باعث می شود تا فواصل زمانی بین روکش ها زیاد شود. برای آنکه مشکلات ذکر شده حل شوند قیرهایی که به صورت پلیمری اصلاح شده اند مخصوصاً آنها که دارای رزین توموپلاستیک الاستومری همانند SBS هستند، تولید شده اند.
افزودن هر نوع پلیمر به قیر باعث بهبود خواص قیر خواهد شد. اما دلیل انتخاب SBS به منظور اصلاح خواص قیر، در این است که بهترین پلیمری است که هم می تواند خواص لاستیکی و پلاستیکی مناسب را به قیر بدهد و هم اینکه باعث بهبود عملکرد آن نسبت به ترک های ناشی از خستگی، ترک های در دمای پایین مقاومت در برابر تخریب و تغییر شکل های ذاتی قیر شود. در نتیجه آسفالت تهیه شده توسط قیر اصلاح شده باSBS می تواند انعطاف پذیری خود را در دماهای پایین بهراحتی حفظ کرده و در برابر Rutting و ترک های ناشی از خستگی نیز به راحتی از خود مقاومت نشان دهد.
قیمت تمام شده آسفالت های اصلاح شده با SBS اگرچه به دلیل استفاده از پلیمرها، بیشتر از آسفالت های معمول هستند، اما از آنجایی که با استفاده از آنها طول عمر مفید آسفالت افزایش قابل ملاحظه ای می یابد، بنابراین از لحاظ اقتصادی کاملاً توجیه دارد و استفاده از آنها توصیه می شود. با استفاده از قیرهای اصلاح شده با SBS در ساخت روسازی آسفالتی، مقاومت مارشال، انعطاف پذیری در دمای پایین و مقاومت نسبت به پیرشدگی افزایش یافته و پیدایش شیارهای عرضی و عریان شدگی تأخیر قابل ملاحظه ای می یابد.
داشتن روسازی مناسب و ماندگار بر سطح راه های کشور موجب افزایش ضریب ایمنی سفرهای جاده ای در کشور شده و میزان تصادفات را به حداقل خواهد رساند. از طرفی افزایش دوام آسفالت و کاهش نیاز به ترمیم مجدد آنضمن آنکه از هدر رفتن آسفالت که یک سرمایه ملی است جلوگیری می شود.
از آلودگی محیط زیست در اثر رها شدن حجم وسیع آسفالت تراشیده شده نیز ممانعت به عمل می آید.بنابراین هم از لحاظ اقتصادی و فنی، هم از لحاظ اجتماعی و زیست محیطی استفاده از قیرهای اصلاح شده با پلیمر مناسب به نظر می رسد.خواصی که پلیمرهای ترموپلاستیک الاستومر در بتن های آسفالتی ایجاد می نماید: