اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

نوع سوم آسفالت، مخلوط سرد انحصاری یا ویژه است. این نوع مخلوط ها در کارخانه آسفالت با استفاده از قیرهای خاصی تولید می شوند. این مخلوط ها (مانند دیگر مخلوط های سرد) می توانند به صورت فله تولید و دپو، یا بسته بندی شوند تا کاربرد آسان تری در محل داشته باشند.

توصیه می شود از ماده ضد عریان شدگی یا ماده افزایش دهنده چسبندگی جهت مخلوط های سرد لکه گیری استفاده شود. ماده افزودنی در میزان 1 تا 3 درصد برحسب وزن قیر به آن افزوده می شود. این ماده افزودنی به اندود نمودن مصالح سنگی مرطوب کمک نموده، چسبندگی مخلوط به چاله های مرطوب را افزایش داده و پایداری و مقاومت مخلوط رادر برابر آب افزایش می دهد.

مخلوط های آسفالتی سرد لکه گیری با استفاده از مصالح خرده آسفالتی

با توجه به تولید مقادیر زیادی مصالح خرده آسفالتی در پروژه های بهسازی روسازی های آسفالتی به وسیله آسفالت تراشی می توان از آن به منظور تولید مخلو ط های لکه گیری استفاده نمود. قیر امولسیون معمولاً در مخلوط کن کارخانه آسفالت به مصالح خرده آسفالتی افزوده می شود. با توجه به لزوم نرم شدن قیر کهنه موجود در مصالح خرده آسفالتی، قیرهای امولسیونی ویژه ای جهت مخلوط های مصالح خرده آسفالتی تولید 2 درصد امولسیون بر حسب وزن خشک مصالح خرده آسفالتی برای این مخلوط ها شده است.

مقدار 1 تا 5 درصد مناسب است. مخلوط مصالح خرده آسفا لتی در دپو ذخیره شده و حمل آنها بسیار شبیه به دیگر مخلوط های سرد است. در مناطقی که مصالح سنگی درشت و خرد شده وجود ندارد، استفاده از مصالح خرده آسفالتی معمولاً منجر به تولید مخلوط بهتری نسبت به مخلو ط های تولید شده از مصالح محلی می شود.

انتخاب مواد لکه گیری با مخلوط سرد

اولین نکته در عملیات تعمیر و نگهداری، کارایی در تمامی شرایط آب و هوایی است. هزینه مواد نیز بخش مهمی از مجموع هزینه های لکه گیری است. تحت شرایط متفاوت، مواد ویژه و اختصاصی بهتر از مواد دیگر کار می کند. مخلوط لکه گیری باید نرم بوده و برای نقل و انتقال انعطاف پذیر باشد. مخلوط لکه گیری باید پس از گذشت ماه های زیادی از ذخیره سازی، قابل کار باشند.

علاوه بر آن، از آنجایی که ترمیم زمستانی چاله ها معمولاً در دمای یخ بندان انجام می شود، لازم است مخلوط در دماهایی که دستخوش نقل و انتقال و کاربرد می شود، قابل کار باشد. مخلوطی که در دمای یخ بندان مناسب است، ممکن است در فصل بهار مناسب نباشد. پتانسیل زهکش شدن قیر یا پایین رفتن قیر را نیز باید در نظر داشت. این پدیده زمانی حادث می شود که قیر از سنگدا نه های اندود شده جدا شده و در زیر دپو متمرکز می شود.

این پدیده به دلیل ذخیره سازی گرم مواد حادث می شود، که نشان دهنده هدر روی اندود است و باعث بروز مشکلات ذخیره سازی در مورد موادی می شود که در زیر دپو قرار دارند. بسیاری از مخلوط های آسفالت سرد جهت پخش در شر ایط مرطوب مناسب هستند. این مخلوط ها، نیازمند دارا بودن ویژگی های استثنایی ضد عریان شدگی هستند. مخلوط آسفالت سرد به طور معمول در خلال ماه های زمستانی برای پر کردن چاله ها به عنوان روش موقتی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از مخلوطی با کیفیت بالا و تراکم مناسب بسیار مهم است. تراکم برای هر قطعه بسیار ضروری است، حتی اگر این کار توسط یک کامیون انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>