اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ضایعات

قراضه ذوبی سنگین یا فولاد ذوبی سنگین که اختصاراً با HMS نشان داده می شود به آهن و فولاد قابل بازیافت اختصاص یافته می شود. HMS به دو درجه اصلی 1 و 2 تقسیم می گردد. تفاوت میان آن ها این است که HMS1 شامل فولاد سیاه و گالوانیزه نمی شود در حالی که HMS2 شامل آن ها می باشد.

  • HMS1) ISRI 200): عبارت است از آهن و فولاد قراضه دارای ضخامت یک اینچ یا بالاتر و قطعات آن نیز باید کوچک تر از 24×60 اینچ باشد.
  • HMS1) ISRI 201): همان ISRI 200 است با این تفاوت که قطعات آن باید کوچک تر از 36×18 اینچ کمتر باشد.
  • HMS1) ISRI 202): همان ISRI 201 است با این تفاوت که قطعات آن باید کوچک تر از 60×18 اینچ کمتر باشد.
  • HMS2) ISRI 203): آهن و فولاد قراضه سیاه و گالوانیزه دارای ضخامت یک اینچ یا بالاتر است.
  • HMS2) ISRI 204): آهن و فولاد قراضه سیاه و گالوانیزه با این تفاوت که قطعات آن باید کوچک تر از 36×18 اینچ باشد.
  • HMS2) ISRI 205): مشابه ISRI 204 است با این تفاوت که ممکن است شامل قراضه های خودرو به جز ادوات با ضخامت نازک باشد.
  • HMS2) ISRI 206): مشابه ISRI 205 است، جز این که قطعات آن باید کوچک تر از 60×18 اینچ باشد.

این مفاهیم به طور گسترده در مبادلات تجاری این کالا خصوصاً در نیمکره غربی مورد استفاده قرار گرفته است. هر دو نوع قراضه HMS1 و HMS2 به قراضه ها و دورریزهای کهنه اطلاق می شود. آنها شامل آهن و فولاد جمع آوری شده ناشی از تخریب و وسایل غیر قابل مصرفی است که عمرشان به پایان رسیده است. از آن جا که هر دو درجه دارای ضمانت یک حداقل ضخامتی هستند یک چهارم اینچ برای HMS1 و یک هشتم اینچ برای HMS2 - لذا محموله ها دارای دانسیته حجمی بالایی هستند. همچنین برای هر دو گروه ابعاد حداکثر 60×24 اینچ تعریف شده و باید آماده سازی شده و آماده شارژ در کوره باشند.

این دانسیته و ابعاد و آماده سازی قراضه ها باعث می شود که قراضه دارای اثربخشی بیشتری برای عملیات ذوب در کوره ها گردد و نیز سبب به حداقل رسانیدن زمان شارژ کوره و ذوب کامل قراضه می گردد. در مقابل قراضه های نازک مخلوط، تا حد زیادی باعث افزایش زمان شارژ و کاهش بهره وری کوره خواهد شد. تعیین و تغییرات در حداکثر اندازه و ابعاد قراضه توسط انستیتیوی بازیافت قراضه (ISRI) در امریکای شمالی صورت گرفته است. HMS معمولاً به صورت مخلوطی از درجات 1 و 2 - مثلاً 80:20 یا 60:40 یا 70:30 - نیز مورد داد و ستد قرار می گیرد. قراضه های سنگین با کلاس H2 در ژاپن و A3 در کشورهای CIS مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>