آیین نامه جامعی که به عنوان طراحی لرز ه ای تونل ها و ساز ه های زیر زمینی باشد، وجود ندارد و در آیین نامه های مختلف فقط به طراحی در برابر بارهای استاتیکی اکتفا می شود. معیارهای طراحی لرزه ای مترو به طور تقریباً جامعی تشریح شده است.به دلیل کامل بودن این معیار، کل این معیار بدون تغییر ارائه میشود.تمام سازه های سیستم متروی باید بر اساس بزرگ ترین زلزله باورکردنی در منطقه طراحی شوند.
زلزله طراحی باید در سنگ و خاک های کم عمق، حداقل شتاب حداکثر افقی برابر با 0/33 برابر شتاب جاذبه داشته باشد و این مقدار برای خاک های عمیق برابر 0/5 برابر شتاب جاذبه است. خاک به ارتفاع 70 فوت بالای بستر سنگی به عنوان کم عمق و اعماق بیشتر به عنوان عمیق طبقه بندی می شود. حداکثر شتاب قائم باید برابر دو سوم مقدار شتاب افقی در نظر گرفته شود.
ظرفیت یک قاب سازه ای پیوسته، یا بتن مسلح و یا سازه فلزی برای جذب حرکت گهواره ای در محدوده الاستیک به صورت زیر برآورد می شود. بررسی مقطع سازه ای، صلب ترین قسمت چهارچوب پیوسته را مشخص می کند (معمولاً پایین ترین سلول خارجی). هر سلول، به صورت عمومی شامل کف و دال های دیواره، ستون های داخلی و لایه هایی که صلبیت کافی مقاومت خمشی لازم را ندارند.