چسبندگی بالا
در این روش به دلیل چسبندگی بسیار بالا ( قابل مقایسه با روش جوشکاری) روش مطمئن و استاندارد شده جهت بازسازی قطعات است.در این روش به دلیل دمونتاژ نشدن قطعات یا بازسازی موضعی قطعات، هزینه های کلی بازسازی در مقایسه با مزایای مرتبط بسیار اندک است.
استاندارد نمودن محل بازسازی
استفاده از قطعات استاندارد قابل استفاده برای کلیه واحد ها می تواند کاهش تعداد نگهداری لوازم یدکی و جلوگیری از زیان انباشت سرمایه ( راکد ماندن سرمایه) به دلیل نگهداری قطعات غیر استاندارد را در پی داشته باشد.به دلیل استفاده از پوشش های مقاوم طول عمر قطعات افزایش یافته و در نتیجه هزینه های تعویض و زمان توقف واحد و دستمزد تعمیرات کاهش می یابد.
جلوگیری از کاهش مقاومت های مکانیکی
بر خلاف روش های دیگر بازسازی در این روش به دلیل عدم نیاز به برداشت ماتریال در محل تخریب، کاهش مقاومت مکانیکی قطعات را به همراه نخواهد داشت.به دلیل استفاده از درجه حرارت پایین زیر 70 درجه در پروسه بازسازی هیچگونه آسیبی به قطعات حساس تحت بازسازی وارد نخواهد شد.
ضخامت کم بازسازی تا ضخامت بالا
به دلیل توانایی ایجاد لایه های مقاوم و بسیار نازک، در مواقعی که نیاز به بازسازی قطعات بالا بسیار نازک است، فقط این روش جوابگو است. مثلاً هرگاه محل ژورنال شافت و در نتیجه کلیرنس یاتاقان ها از حداکثر مجاز افزایش یابد، می بایست بازسازی با لایه بسیار نازک و مقاوم تا حد دهم میلیمتر صورت پذیرد، در این حالت روش های مرسوم قادر به انجام عملیات بازسازی بدون برداشت ماتریال از روی قطعه اصلی نیستند.
نمونه هایی از قابلیت بازسازی توسط این روش
توربین های گاز زمینی و هوایی
یاتاقان ها
هوزینگ یاتاقان ها
باس بارها
کوموتاتورها و اسلیپ رینگ ها
موتورهای الکتریکی
واحدهای تولید هیدروژن کلر و آب ژاول
قطعات سبک و سنگین