اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ستون

سازه های فولادی را اغلب در چندین طبقه احداث می کنند. طول نیمرخ های نورد شده برای ساخت ستون محدود است. از طرفی با در نظر گرفتن بار وارده و دهانه ی بین ستون ها و نحوه ی قرار گرفتن ستون های کناری، مقاطع مختلفی برای ساخت ستون ها به دست می آید. ممکن است در هر طبقه، ابعاد مقطع ستون با طبقه ی دیگر تفاوت داشته باشد. بنابراین باید اتصال مقاطع با ابعاد مختلف برای طویل کردن ستون با دقت زیادی انجام شود.

وصله ی ستون

محل مناسب برای وصله ی ستون ها به هنگام طویل کردن آن ها، حداقل در ارتفاع 90 سانتیمتر بالاتر از کف هر طبقه یا یک سوم ارتفاع طبقه است. این ارتفاع کمترین اندازه ای است که از نظر دسترسی به محل اجرای جوش و نصب اتصالات مورد نیاز برای ادامه ی ستون یا اتصال مهاربندی لازم است.

جهت اجرای وصله ستون ها به هم عموماً قبل از نصب ستون های مرحله ی اول در روی زمین ورق های اتصال دو بال یا یک بال و یک جان روی ستون نصب شده و در حالت تخت یا افقی جوش داده می شود. پس از اجرای مرحله ی اول اسکلت (ستون های مرحله ی اول)، ستون های مرحله ی دوم که این بار ورق های وصله در وجه باقیمانده روی آن جوش داده شده اند روی ستو ن های مرحله ی اول با دقت نصب می شوند.

به این ترتیب حدود نیمی از جوشکار ی های ور ق های اتصال ستون به ستون در روی زمین و در وضعیت های افقی یا تخت و با دقت و کنترل بیشتری انجام خواهد شد. جهت انجام عملیات وصله ی ستو ن ها ابتدا سطح تماس دو ستون را به خوبی گونیا می کنند و با سنگ زدن صاف می نمایند تا کاملاً در تماس با یکدیگر و صفحه ی وصله قرارگیرد. در صورتی که پروفیل دو ستون یکسان نباشد، باید اختلاف نمره ی دو ستون را با قرار دادن صفحات پرکننده (هم سطح کننده) در ابتدای ستون فوقانی پر نمود و سپس ورق وصله را نصب کرده و جوش لازم را انجام داد.

اگر ابعاد مقطع دو نیمرخ که به یکدیگر متصل می شوند تفاوت زیاد داشته باشد، به طوری که قسمت بزرگی از سطح آن دو در تماس با یکدیگر قرار نگیرد، در این صورت باید یک صفحه ی تقسیم فشار افقی در بین دو نیمرخ قرار داد. این صفحه معمولاً باید ضخیم انتخاب شود تا بتواند بدون تغییر شکل زیاد، عمل تقسیم فشار را انجام دهد. کلیه ی ابعاد و ضخامت صفحه و مقدار جوش لازم را باید محاسبه کرد و کلیه ی عملیات بر اساس نقشه های اجرایی باشد. همچنین می توان بدون استفاده از ورق پر کننده و ورق سر به کمک کی ورق مورب ستون ها را به یکدیگر متصل نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>