اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار برشی

دیوار برشی فولادی صفحه فولادی نوعی سیستم جدید مقاوم در برابر بارهای جانبی بوده که نسبت سایر سیستم های مقاوم در برابر بار جانبی دارای عملکرد بهتری است. در این سیستم نیروهای جانبی توسط دیافراگم های کف طبقات به صورت افقی به صفحه، تیر و ستون های این نوع دیوار متقل می شود. قاب فولادی محیطی هر صفحه ممکن است دارای اتصال تیر به ستون به صورت ساده (مفصلی) یا ممان گیر (گیردار) باشد. همچنین صفحه می تواند با سخت کننده یا بدون آن باشد. علاوه بر این، صفحه ممکن است توسط پیچ و یا جوش به قاب محیطی اش متصل شود.

  • کاربرد دیوار برشی در بهسازی لرزه ای
  • مزایای سازه ای دیوار برشی فولادی
  • عملکرد موثر در کنترل تغییر مکان جانبی به دلیل سختی نسبتاً بالا
  • کاهش بار زلزله وارد شده به سازه به دلیل وزن سبک سیستم در مقایسه با دیوار برشی بتنی
  • اشغالی تعداد دهانه های کمتری نسبت به سازه های مهاربندی و دیوار برشی بتنی
  • سرعت اجرای سیستم و کنترل دقت اجار به مراتب بالا با توجه امکان ساخت قطعات این سیستم در کارخانه و نصب آن در محل
  • استفاده از مصالح یکسان (فولاد) در ساخت دیوار برشی و قاب های فولادی مجاور

طراحی دیوارهای برشی بتنی

این سیستم می تواند یکی از انواع سیستم قاب ساختمانی ساده با دیوار برشی متوسط یا ویژه و یا سیستم دوگانه با قاب خمشی و دیوار برشی متوسط و یا ویژه انتخاب شود. بدیهی است در صورت انتخاب سیستم دوگانه، الزامات مربوطه بایستی مطابق ضوابط آئین نامه رعایت شود. لازم به ذکر است استفاده از دیوار برشی معمولی مطابق آئین نامه بارگذاری آمریکا (ASCE 7-10) برای نواحی با خطر لرزه خیزی متوسط و بالاتر مجاز نیست.

با توجه به عدم شناخت مناسب در مورد ترکیب سیستم های مختلف لرزه ای، در ساختمان های فولادی ترکیب دیوار برشی بتنی با سیستم های دیگر لرزه بر جانبی مانند مهاربندی در یک راستا مجاز نیست. همچنین توصیه می شود سیستم لرزه بر مورد استفاده در هر دو راستا یکسان انتخاب شود.

به عنوان توصیه کلی از قرار دادن دیوارهای برشی بتنی در محل هایی که دیوار در طول خود با دیافراگم سقف درگیر نبوده، نظیر کنار بازشوهای سقف (پله یا نورگیر)، اجتناب شود. همچنین حداقل از 0 و ترجیحاً 3 دیوار برشی با طول مناسب در هر راستا استفاده شود. همچنین توصیه می شود از اجرای دیوارهای متقاطع L و U و T شکل به دلیل ابهام در قسمت نواحی مرزی و مدلسازی آن خودداری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>