اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیار و درزبندی چیست؟
«شیار و درزبندی» (Routing and Sealing)، از روش های مورد استفاده برای ترمیم اصلاحی ترک ها، بدون ترمیم ساختاری آن ها است.

شیار_درزبندی

این روش، یکی از گزینه های مناسب برای ترمیم ترک های افقی با سطوح صاف در کف ها یا روسازی جاده ها محسوب می شود.

البته، مانعی برای اجرای شیار و درزبندی در ترک های عمودی یا حتی منحنی وجود ندارد و می توان از آن برای ترمیم ترک هایی با الگوی کوچک، بزرگ و منفرد نیز استفاده کرد.

به طور کلی، اجرای شیار و درزبندی نسبت به تزریق اپوکسی ساده تر است.

در روش شیار و درزبندی، یک شیار بر روی سطح نمایان ترک ایجاد شده و توسط مواد مناسب درزبندی مانند اپوکسی، پلی یورتان، سیلیکون، پلی سولفید، آسفالت یا ملات های پلیمری پر می شود.

به دلیل احتمال ترک خوردگی مجدد، استفاده از دوغاب سیمانی در این روش مجاز نیست.

مراحل کلی برش دادن و درزبندی عبارت هستند از:

  • حفر شیار به عمق 6 تا 25 میلی متر با استفاده از اره، تجهیزات برش دستی یا پنوماتیکی.
  • تمیز کردن شیار توسط فشار هوا، سندبلاست یا جت آبی.
  • جانمایی مواد درزبندی پس از خشک شدن شیار.
  • عمل آوری مواد درزبندی.

در برخی از موارد، در کف شیار یک نوار از جنس پلی اتیلن قرار داده می شود. این نوار، امکان تغییر شکل ماده درزبندی بدون ایجاد تمرکز تنش در کف آن را فراهم می کند.

پر کردن با نیروی جاذبه:
یکی از روش های ترمیم ترک های نازک (عرض 0.03 تا 2 میلی متر)، پر کردن آن ها توسط مونومر یا رزین با ویسکوزیته پایین و به کمک نیروی جاذبه است.

از مواد تایید شده برای این روش می توان به متاکریلات سنگین، پلی یورتان و اپوکسی با ویکسوزیته پایین اشاره کرد.

هر چه ویسکوزیته ماده پر کننده پایین تر باشد، امکان بستن ترک های ریزتر فراهم می شود.

مراحل کلی ترمیم بتن با پر کردن ثقلی عبارت هستند از:

تمیز کردن سطح توسط فشار هوا یا آب (سطح مرطوب باید به طور کامل و طی چند روز کامل خشک شود)
پر کردن شکاف بالایی ترک با مواد مناسب

معمولا به منظور بررسی اثربخشی ترمیم ترک، از محل ترمیم مغزه گیری می شود. سپس با انجام آزمایش بر روی مغزه، عمق نفوذ و محل شکست در صورت اعمال بارهای اضافی به دست می آید.

مطالعات نشان داده اند که با به کارگیری برخی از پلیمرها، ترک اصلی شکست در خارج از محدوده ترک های ترمیم شده رخ می دهد. این موضوع، بیان گر اثربخشی مناسب این روش است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>