اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آرماتوربندی برای ترمیم بتن چیست؟
میلگردگذاری، یکی دیگر از روش های تقویت و ترمیم بتن آسیب دیده است. این روش با استفاده میلگردهای معمولی یا پیش تنیده اجرا می شود.

آرماتور_بندی_برای_ترمیم_بتن

استفاده از میلگردهای معمولی برای ترمیم ترک:
استفاده از میلگردهای معمولی، یکی از روش های مطمئن برای ترمیم ترک های موجود در شاه تیر پل است.

در این روش، پس از درزبندی ترک ها، حفره هایی عمود بر راستای کلی ترک های اصلی حفر می شوند (مانند تصویر زیر).

ترمیم_بتن4

پس از پر کردن حفره ها و ترک ها توسط اپوکسی، میلگرد ها درون حفره ها قرار می گیرند. معمولا برای این کار از میلگرد شماره 4 یا 5 استفاده می شود. گسترش میلگرد در هر طرف ترک باید حداقل برابر با 0.5 متر باشد. فاصله داری میلگردها نیز به میزان ترمیم و عملکرد مورد انتظار عضو بتنی بستگی دارد.

استفاده از میلگردهای پیش تنیده برای ترمیم بتن:
پس کشیدگی، راه حلی مناسب برای تقویت عضوهای بتنی و بستن ترک های خمشی موجود در آن ها است.

در این روش، از میلگرد یا کابل های پیش تنیده برای اعمال نیروی فشاری در دو طرف ترک استفاده می شود.

این نیرو می تواند از باز شدن بیشتر ترک جلوگیری کند یا آن را به طور کامل ببندد. به منظور جلوگیری از انتقال ترک خوردگی به نواحی دیگر، مهاربندی میلگردهای پیش تنیده باید به خوبی انجام گیرد.

جکتینگ چیست؟
«جکتینگ» (Jacketing)، یکی از متداول ترین و کارآمدترین روش های تقویت (افزایش ابعاد مقطع عضوهای فعلی) یا ترمیم (بازگرداندن ابعاد مقطع عضوهای بتنی آسیب دیده به ابعاد قبلی) است.

این روش معمولا توسط جانمایی یک قفسه فولادی در اطراف عضوهای عمودی (پایه و ستون) نگهدارنده دال یا تیر اصلی اجرا می شود.

مراحل اجرای جکتینگ عبارت هستند از:

  • برداشتن تمام بخش های آسیب دیده بتن، ترمیم ترک ها، تمیز کردن میلگردهای موجود و آماده سازی سطح.
  • تعبیه قفسه آرماتور از جنس فولاد یا مواد کامپوزیت در اطراف عضو آسیب دیده.
  • قالب بندی اطراف قفسه توسط موادی از جنس چوب، عرشه فولادی، بتن پیش ساخته، لاستیک، فایبرگلاس یا الیاف مخصوص به صورت موقت یا دائمی.
  • آماده سازی و اختلاط بتن (معمولی، پیش آکنده یا شاتکریت).
  • پر کردن قالب توسط روش های بتن ریزی (پمپ بتن و ترمی) یا بتن پاشی.

در صورت نیاز به افزایش مقاومت عضو بتنی در برابر هوازدگی، فرسایش و خوردگی شیمیایی، استفاده از قالب های دائمی گزینه بهتر و موثرتری خواهد بود.

قالب های دائمی از جنس فایبرگلاس، لاستیک و الیاف، مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل مخرب شیمیایی دارند.

از متداول ترین روش های تقویت بتن توسط جکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جکتینگ با بتن آرمه.
  • جکتینگ با قفسه فولادی.
  • جکتینگ با پلیمر تقویت شده با الیاف.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>