امروزه راه یکی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها بوده و از عوامل مهم روز است که بحث های بسیاری دارد و کنفرانس های مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود. در راه های با آمد وشد زیاد، در رویه راه از مصالح قیری یا سیمانی استفاده می شود.
که در اثر اعمال بار این نوع روی ها دچار تغییر شکل هایی می شود که باعث ایجاد تنش های کششی افقی در لایه روسازی می شود. که اگر این تنش ها از میزان استقامت کششی مصالح بیشتر باشد باعث ایجاد ترک می شود. یکی از روش های مهم برای کاهش و کنترل عرض ترک های حاصل از کشش مستقیم استفاده از الیاف است.
به منظور ایجاد شرایط ایزوتروپ و به منظور ایجاد سیستمی که بتواند در تمام جهات به طور تقریباً یکنواخت سبب افزایش نرمی شده و مقاومت کششی را نیز حفظ کند، استفاده از رشته های نازک و کوتاه که به صورت تصادفی در تمام جهات در آسفالت توزیع شود، روش مناسبی به نظر می رسد. این رشته نازک، الیاف نامیده می شوند که دارای انواع و شکل های مختلف بوده و کاربردهای متعددی دارند. از جمله آنها الیاف فولادی، پلیمری، شیشه ای و… است.
نحوه ساخت الیاف فولادی
الیاف فولادی دارای شکل و قطرهای متفاوتی بوده و نحوه ساختمان ها نیز متفاوت است. الیاف فولادی که در حال حاضر در بازارهای جهانی موجود هستند. عمدتاً بر اساس چهار روش زیر تولید می شود.