اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اتصالات


ضوابط طراحی اتصال مفصلی جدید

طراحی این اتصال بر اساس مبحث 9 مقررات ملی ایران انجام می شود. با توجه به نوع اتصال دال به ستون، در دو صفحه جداگانه، نیرو به صورت برشی اصطکاکی منتقل می شود. کاربرد این ضوابط در مواردی مجاز است که انتقال نیروی برشی بین دو سطح با مشخصات مندرج زیر، مورد نظر باشد و انتقال برش در موارد بالا به وسیله ی عملکرد برشی اصطکاکی صورت می گیرد.

  • وجود ترک یا استعداد ترک خوردن بین دو سطح
  • دو سطح ساخته شده با مصالح غیر متشابه
  • دو سطح بتن ریزی شده در زمان های متفاوت

با وجود بتن ریزی در زمان های مختلف با پیوستگی بتن جدید و قدیم همراه خواهد بود و در مقابل برش مستقیم نسبتاً قوی است، با این وجود همواره این احتمال وجود دارد که یک ترک در موقعیت نامناسبی تشکیل شود. در فرضیه اتصال برش اصطکاکی است که وقوع چنین ترکی در این حد فاصل را در نظر می گیرد و میلگردها باید در عرض ترک فراهم شوند تا مقاومتی در برابر جابه جایی نسبی در راستای ترک به وجود آید. هنگامی که برش در راستای یک ترک اثر می کند، صفحه ی ترک نسبت به صفحه ی دیگر دچار لغزش می شود. چنانچه سطوح ترک زبر و ناهموار باشند این لغزش با جدا شدن سطوح ترک همراه است. در آخر این جدا شدگی برای ایجاد تنش در میلگردهای گذرنده از محل ترک تا رسیدن به نقطه ی تسلیم کفایت می کند.

مزایای اتصال مفصلی تیر میان طبقه

این روش با توجه به مزایای زیادی که دارد به راحتی می تواند جایگزین روش های کنونی در این زمینه باشد. نیاز بیشتر ساختمان های بتنی به اجرای تیر میان طبقه از دیگر امتیازات این طرح است تا در جهت حفظ سرمایه های کشور در کنار بهبود عملکرد این سازه ها نقش آفرینی کند. برخی از مهم ترین مزایای این اتصال نوین ارائه می شود.

  • هماهنگی بیشتر با چگونگی مدل سازی در مقایسه با سایر روش های موجود.
  • کاهش آثار نامطلوب تیر میان طبقه بر ستون ها
  • کاهش مصرف مصالح (بتن و میلگرد)
  • کاهش بارگذاری (به علت حذف تیر میان طبقه)
  • کاهش قالب بندی (به علت حذف تیر میان طبقه)
  • افزایش سرعت اجرایی (به علت حذف تیر میان طبقه)
  • اقتصادی بودن
  • اجرای آن در بسیاری از نقاط دیگر ساختمان ها که دارای چنین شرایطی هستند.
  • سادگی و کفایت تخصص موجود در اجرای اتصال
  • مطابقت با ظرفیت های موجود در مقررات ملی ساختمان مبحث 3 و استانداردهای جهانی.
  • قابلیت کاربرد به عنوان روشی مناسب در بهسازی و مقاوم سازی سازه های بتن آرمه خصوصاً در اتصالات راه پله.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>