اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کامپوزیت


سیستم ثابت (Fixing)

در این روش، کامپوزیت پس از برش و ایجاد شیار در آن به صورت ثابت یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا فولادی متصل شده است. در فاصله پانل های نصب شده جهت آب بندی نما از تسمه ای از جنس پانل و چسب های پلی اورتان استفاده می شود. این روش نصب، ساده ترین روش نصب است که مراحل نصب آن از سرعت بالایی برخوردار است.

سیستم ثابت با زیرسازی فولادی

در این سیستم جهت اجرای قاب اصلی زیرسازی از پروفیل های فولادی با مقطع متناسب با ابعاد و نیروهای باد وارده طرح استفاده می شود. همچنین جهت ساخت شبکه افقی و عمودی متصل به قاب اصلی که محل نصب پانل های کامپوزیت را مشخص می کنند از پروفیل های فولادی مشابه استفاده می شود. در این نوع سیستم ثابت، کلیه اتصالات فولادی به وسیله جوش انجام می پذیرد و تنها جهت نصب پانل های کامپوزیت بر روی پروفیل ها از نبشی های آلومینیومی استفاده می شود.

آب بندی در این سیستم توسط چسب سیلیکون یا نوارهای لاستیکی صورت می پذیرد. در پروژه های بزرگ این سیستم توصیه نمی شود، چرا که امکان رگلاژ سیستم وجود ندارد. مزایای این روش صرفه جویی در هزینه، امکان آب بندی کامل، امکان تعویض هر پانل به صورت مجزا، استحکام مناسب در مقابل باد و تنش های احتمالی است و معایب آن امکان خوردگی فولاد در مناطق اسیدی و با رطوبت بالا است.

سیستم ثابت با زیر سازی آلومینیوم

در این سیستم جهت جلوگیری از خورندگی بین فولاد ساختمان و آلومینیوم از لاستیک دی الکتریکال استفاده می شود. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ بیشتری نسبت به سیستم ثابت فولادی است و همچنین به علت استفاده از آلومینیوم، سازه نگهدارنده آن سبک تر است. آب بندی در این سیستم مانند سیستم ثابت فولادی توسط چسب سیلیکون یا نوارهای لاستیکی صورت می پذیرد.

سیستم آویزان

در این روش، پانل ها با استفاده از شیارهای تعبیه شده، بر روی پروفیل های مخصوص آلومینیومی نصب می شوند. در این حالت به دلیل عدم استفاده از پیچ یا پرچ، سرعت کار بالا بوده، امکان جداسازی و تعویض هر یک از قطعات به طور جداگانه وجود داشته و همچنین به دلیل کاربرد پروفیل های ناودانی شکل آلومینیومی، نیازی به آب بندی نما وجود ندارد.

در این سیستم، پس از اجرای قاب فولادی جهت شکل گرفتن ساختار زیرسازی، نبشی های فولادی با سوراخ لوبیایی روی قاب مطابق با آکس بندی ارائه شده در نقشه های اجرایی، نصب می شوند. در مرحله بعد، ناودانی های ریلی آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشی های فولادی به وسیله براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل می شوند. در این سیستم همانند سیستم ثابت آلومینیومی جهت جلوگیری از خوردگی بین فولاد و آلومینیوم از لاستیک دی الکتریکال بین قطعه آلومینیومی و نبشی فولادی استفاده می شود.

مراحل اجرای زیرسازی در روش آویزان

  • انجام رول بولت و اتصال قوطی های فولادی عمودی و افقی
  • جوش قوطی های فولادی
  • نصب براکت فولادی
  • نصب نبشی آلومینیومی
  • نصب ناودانی ریلی
  • نصب بولت
  • شیار و برش پانل
  • خم و مونتاژ پانل

در این روش لبه های برگشتی پانل های کامپوزیت آلومینیوم پانچ می شوند که جهت سهولت نصب باید پانچ پانل های کامپوزیت آلومینیوم با دقت بالا صورت گیرد.

سیستم هوک

این روش مشابه روش آویزان است با این تفاوت که پانل ها بلافاصله بعد از برش در پروفیل های مخصوص H شکل و L شکل قرار می گیرند. از مزایای این روش به سرعت اجرای بالا و تمیزی اجرا و هزینه کمتر می توان اشاره کرد. معایب این روش، عدم آب بندی 100% و همچنین عدم امکان تعویض پانل، در صورت نیاز است. در صورتی که پانل ها به ابعاد بزرگ اجرا شود، تغییر شکل و سر و صدای پانل در هنگام باد و بارندگی مشکل ساز خواهد بود.

در این روش، زیرسازی با استفاده از پروفیل های فولادی بر روی نما نصب شده، سپس با استفاده از پروفیل های پانل های کامپوزیت آلومینیومی بدون نیاز به لبه های برگشتی، متصل می شوند. H آلومینیومی با سطح مقطع در سیستم هوک پس از اجرای کمربندی ها و براکت های فلزی، ناودانی های ریلی به براکت های فلزی توسط پیچ های کاسه نمدی متصل می شوند. در این سیستم با توجه به لوبیایی بودن براکت های اتصال دهنده ناودانی های ریلی به زیرسازی آهنی امکان حرکت ناودانی های ریلی در صفحه عمود بر ناودانی ها وجود دارد.

سیستم ثابت-ریلی

در این روش جهت جلوگیری از خوردگی بین فولاد و آلومینیوم از زیرسازی آلومینیومی استفاده می شود. این سیستم دارای قابلیت رگلاژ کامل نسبت به روش ثابت فولادی است و به علت استفاده از آلومینیوم، دارای سازه سبک تری نسبت به روش ثابت فولادی است. آب بندی در این سیستم با استفاده تسمه ای از جنس پانل در درزهای عمودی و دو لبه برگشته در درزهای افقی صورت می پذیرد.

هنگامی که در طراحی ساختمان، کاربرد پانل های عریض مد نظر باشد، استفاده از این سیستم مناسب است. این روش جهت ساختمان هایی که در آنها از پانل های با ابعاد بزرگ استفاده می شود و ساختمان هایی که در طراحی آنها پانل های افقی دیده شده یا ساختمان های بلند یا فضاهایی که نیروی فشار باد در آنها زیاد است مناسب است.

سایر روش ها

طراحی و اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت، هرگز محدود به استفاده از روش های ذکر شده نخواهد بود، بلکه امکان طراحی و اجرا به روش های دیگری بسته به نحوه طراحی، حجم پروژه، نحوه کابری، امکانات منطقه ای و خواسته های کاربر میسر است. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از مقاطع انواع پروفیل های خاص مانند انواع H و L
  • استفاده از مقطع نبشی به جای قوطی در زیرسازی
  • نصب مستقیم بر روی سازه موجود (در مقاوم سازی ساختمان)
  • طراحی و تولید مقاطع خاص پروفیل با آلیاژ خاص و پوشش رنگ خاص

دیوار پرده ای شیشه ای - آلومینیومی

به دلیل استفاده گسترده دیوارهای پرده ای شیشه - آلومینیوم نحوه طرح و اجرای این نوع نمای کامپوزیتی دائم در حال تحول است. بنابراین یک طبقه بندی کامل که شامل تمام انواع دیوارهای پرده ای شیشه - آلومینیوم متداول، مقدور نیست. سیستم های دیوار پرده ای شیشه - آلومینیوم به 5 نوع به شرح زیر بر اساس ساختار آنها تقسیم بندی می شوند.

  • سیستم های نصب درجا
  • سیستم های پیش ساخته
  • سیستم های قطعه و وادار (unit and mullion systems)
  • سیستم های پانلی
  • سیستم های پوشش ستون و تیر درگاه
  • سیستم دیوار پرده ای استاندارد و متداول

اکثر تولیدکنندگان بزرگ دیوار پرده ای تجهیزات خاص خود را برای ساخت مقاطع آلومینیوم دارند. دیوارهایی که با مقاطع آلومینیومی مرسوم و از پیش تست شده، تولید کننده دارای استاندارد یا گواهی نامه فنی ساخته می شود به عنوان دیوارهای استاندارد در نظر گرفته می شود.

دیوارهای ساخته شده از قطعات استاندارد به وضوح اقتصادی تر هستند. این به معنی اینکه قطعات استاندارد تنها منجر به یک نوع طرح دیوار شوند، نیست. قطعات به طور کلی کاملاً انعطاف پذیر بوده و تولیدکنندگان قادرند با برخی قطعات شخصی سازی شده در یک سیستم استاندارد، نمای کامپوزیتی بی شماری را با استفاده از همین سیستم های استاندارد ایجاد نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>