اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قیمت_شمش

بنا بر الگوی فرضی زنجیره فولاد بالا؛ در یک ارتباط سالم و کارآمد؛ تناسب قیمت خروجی این چهار لایه می بایست همیشه یکسان و ثابت باشد. اگر پایه قیمت گذاری در این زنجیره را قیمت شمش بدانیم.

تناسبات قیمتی در یک دامنه کران دار و مشخص، به صورت زیر خواهد بود:

  • نرخ محصولات لایه اول = x - a.
  • نرخ محصولات لایه دوم = x.
  • نرخ محصولات لایه سوم = x + b.
  • نرخ محصولات لایه چهارم = (x + b) + c.

که در این جا و همان طوری که مشاهده می شود متغیر x از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است چرا که در تمامی معادلات زنجیره نقش مستقیم ایفا می نماید.

به طور معمول تغییرات متغیرهای a ,b و c در صورتی که اتفاق یا مصوبه خاصی حادث نشده باشد معمولا در طول سال ثابت و کرانه آن قابل تعریف خواهد بود.

به عنوان نمونه و مثال، پارامترهای ورودی در این لحظه بدین صورت تعریف می شود:

  • - متغیر x.

در بازار غیر رسمی؛ نرخ شمش تولیدکنندگان خصوصی بر اساس سامانه نرخ باکس، پنجشنبه در بازه 1490~1460 تومان و نرخ شمش فولاد خوزستان هم آخرین بار در بازار نقدی 1580 شنیده شد.

  • - متغیر a.
  • گندله آهن: بیست درصد نرخ شمش خوزستان.
  • آهن اسفنجی: 47 درصد نرخ شمش خوزستان.

- متغیر b:
برای تولیدکنندگان خصوصی میلگرد، مطابق با تحقیقات میدانی در بازه 30±200 تومان برای میلگرد پایه (12 تا 32)؛ برای سال جاری معمولا لحاظ می شود.

- متغیر c:
برای عمده فروشان حداکثر 3 درصد و برای خرده فروشان حداکثر 5 درصد سود مطابق با قوانین مالیاتی تعریف شده است.

همان طوری که از تعاریف مشخص است؛ تغییرات هر لایه بر لایه بعدی اثر گذار خواهد بوده و چنانچه تغییری حادث شود می بایست اولا با هماهنگی و اطلاع رسانی سایر لایه صورت گیرد و دوم این که بعد از تغییر؛ فرصت کافی برای تطبیق یا به اصطلاح آداپته شدن برای لایه های دیگر فراهم شود.

در این میان هر گونه تغییرات لحظه ای بدون در نظر گرفتن فرصت ترمیم و تطبیق برای سایر لایه ها؛ اثرات مخرب و غیر قابل پیش بینی را برای کل زنجیره به همراه خواهد داشت.

از جمله این موارد می توان به دامن زدن به بی اعتمادی در بین لایه های مختلف این زنجیره و خروج سرمایه؛ متضرر شدن برخی از لایه ها؛ دامن زدن به رکود و بی ثباتی اشاره نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>