اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر است که ابزارهای عمومی و تخصصی فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اتوکد

رندر گرفتن، یکی از قابلیت های کاربردی و جالب اتوکد به شمار می رود که کاربران کمی با آن آشنا هستند.

رندر گرفتن یا رندرینگ چیست ؟
«رندرینگ» (Rendering)، فرآیند تبدیل مدل های سه بعدی به تصاویر دیجیتال واقعی با استفاده نرم افزارهای کامپیوتری است.

در این فرآیند، کاربر، اطلاعات خام نظیر ترسیمات، متریال (جنس سطوح) و نورپردازی را وارد نرم افزار می کند.

این اطلاعات با انجام محاسبات خاص توسط CPU (پردازش مرکزی) و GPU (پردازش گرافیکی)، به تصاویر نزدیک به واقعیت تبدیل می شوند.

رندر گرفتن یکی از فعالیت های پرکاربرد در طراحی های معماری، بازی های ویدیویی، فیلم های انیمیشنی، شبیه سازها، جلوه های ویژه و تصویرسازی طرح ها به شمار می رود.

اتوکد چیست؟
اتوکد، یک نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) است که اغلب به منظور ترسیم و ویرایش نقشه ها و طرح های دو بعدی و سه بعدی در حوزه های معماری، عمران، مکانیک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار، به دلیل ابزارهای طراحی عمومی و قابلیت های پیشرفته، از محبوبیت بسیار زیادی نزد کاربران مبتدی تا حرفه ای برخوردار است.

رندرینگ، از قابلیت های کاربردی اتوکد به شمار می رود. با این وجود، بسیاری از کاربران با نحوه رندر گرفتن در اتوکد و حتی از وجود این قابلیت در اتوکد آشنا نیستند.

مراحل رندر گرفتن در اتوکد چه هستند؟
به طور کلی، رندر گرفتن در اتوکد طی مراحل ایجاد مدل سه بعدی، ایجاد نما، نورپردازی، تعیین جنس سطوح و گرفتن تصویر خروجی انجام می شود.

مراحل رندر گرفتن در اتوکد دارای جزئیات متعددی هستند که هر یک می توانند خروجی رندرینگ را تحت تأثیر قرار دهند. با این وجود، این مراحل اغلب با ترتیب زیر انجام می گیرند:

  • ایجاد مدل سه بعدی به همراه المان های قابل رندرگیری نظیر جسم توپر یا «سالید» (Solid)، سطح (Surface)، شبکه یا «مش» (Mesh) و سطوح سه بعدی.
  • تعریف نماهای مدل سه بعدی برای رندرینگ (نام گذاری نماها با یک قاعده خاص به منظور جابه جایی ساده بین آن ها).
  • اختصاص دادن تصویر پس زمینه به نمای فعلی.
  • وارد کردن یا ساخت «متریال» (Material).
  • اختصاص مصالح به اشیای سه بعدی (مستقیم یا با لایه ها).
  • اضافه کردن نورپردازی (پیش فرض یا تعریف کردن نورپردازی دلخواه) و فعال کردن گزینه نورپردازی بر اساس تصویر (جایگزین پیش فرض).
  • فعال کردن و تعریف تنظیمات برای نور حاصل از آفتاب و آسمان در صورت رندرگیری از نمای خارجی مدل.
  • قرار دادن تنظیمات دقت رندر بر روی کمترین حالت.
  • تست رندرینگ بخشی از مدل به منظور بررسی خروجی.
  • اصلاح مصالح و نورپردازی بر اساس خروجی مرحله قبل.
  • تنظیم محیط رندرینگ.
  • تست مجدد رندینگ و اعمال تغییرات در صورت نیاز.
  • تنظیم کیفیت و دقت رندرینگ بر روی مقدار مورد نظر و ایجاد تصویر نهایی.
  • ذخیره کردن خروجی نهایی رندرینگ.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>