موتور سیکلت نسبت به خودرو فشار بیشتری به لاستیک هایش وارد می کند زیرا توزیع وزن در موتورسیکلت به گونه ای است که لاستیک ها نقش اساسی در حرکت بازی می کنند.بنابراین هرگز نباید منتظر بمانیم تا آج تمام شود زیرا ممکن است در حال حرکت ترکیده و یا لغزندگی ایجاد کند که در نهایت ترمز گرفتن را دشوار خواهد کرد.
در همین راستا هرگز به سراغ لاستیک ها و تایرهای ارزان قیمت نروید زیرا شما رو در موتورسواری دچار چالش های فراوان خواهد کرد هر چند شناخت تایر خوب و مرغوب کار ساده ای نیست پس باید به فروشنده هایی مراجعه کنید که در این زمینه کارکشته هستند و شما به آنها اطمینان دارید.هرگز از آب بندهای مایع استفاده نکنید زیرا درست است برای کوتاه مدت کار شما را راه می اندازند اما تعمیر اساسی به حساب نمی آیند.
هرگز بر روی تایر به صورت دستی اقدام به شیارزنی نکنید چون هم کارکرد آن را کاهش می دهد و هم از ایمنی سواری کم خواهد کرد.تایر وتیوب را یکجا با هم وصل کنید یعنی هرگز یک تیوب کهنه را در یک تایر نو قرار ندهید.پس از هربار که به تایر شما آسیب وارد شد آن را بی درنگ به تعمیرکار نشان دهید هرچند اگر در نگاه با چشم دیده نشود اما تعمیرکار می تواند آن را شناسایی کند.برای بالانس لاستیک ها تنها به تعمیرگاههای مجاز مراجعه کنید.فشار باد مناسب برای تایر بسیار مهم است زیرا تأثیر مستقیم بر روی سواری دارد.نکات افزایش عمر موتور سیکلت؛ با رعایت نکات زیر، عمر انجین و قطعات موتوری موتور سیکلت خود را افزایش دهید: