اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

این سقف بدون میلگرد و قالب بندی اجرا می شود و از ورق های گالوانیزه برای این سقف استفاده می کنند.

عرشه_فولادی

اجرای این سقف بیشتر از لحاظ نحوه اجرای آن متفاوت است به این دلیل که در آن از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی ورق های فولادی که گالوانیزه هستند انجام می شود.

اسکلت ساختمان که زده شد و تمامی مراحل ساختمان تا اجرایی کردن سقف انجام شد، آن وقت ورق های گالوانیزه به وسیله نیروی انسانی یا جرثقیل و یا بالابر به طبقات برده می شود.

این نکته لازم به ذکر است که برای حمل این ورق ها نیاز به دستگاه خاصی نیست، اما باید ورق ها علامت گذاری شوند تا قطعات طوری کنار هم قرار بگیرند که اضافه بار به سازه منتقل نشود.

برای اجرا، ابتدا باید ورق های فولادی را روی نشیمن تیرهای سازه ثابت کرد. ورق ها را کنار هم می چینند و بعد به کمک دستگاه های میخکوب آن ها را محکم می کنند.

این چیدمان طبق نقشه های اجرایی است و عرض تکیه گاه باید حداقل برابر با عمق عرشه ها باشد. پس از آن باید دهانه ها را پوشش داد، چرا که این ورق ذوزنقه ای شکل است و دهانه های آن باز است.

اگر در اجرای سقف عرشه فولادی برای تیرریزی طول دهانه های سقف عرشه فولادی بیش تر از 4 متر باشد، نیاز به اجرای تیر فرعی بدون شمع بندی خواهد بود.

وقتی که ورق ها محکم شدند روی آن ها گل میخ هایی جوش می دهند که فرآیند نصب گل میخ ها مشروح است و می توانید در مقاله نقش گل میخ در سقف عرشه فولادی آن را بخوانید.

پس از آن که گل میخ ها نصب شدند مرحله آرماتوربندی و بتن ریزی آغاز می شود.

میلگردهای حرارتی و ضد آتش و حریق به همراه اجرای آرماتورها روی عرشه فولادی انجام می گیرد. نوع و فاصله میلگردهای این شبکه از سطح فوقانی دال، به ضخامت دال بستگی دارد.

در مرحله آخر بتن ریزی انجام می شود.

بتن ها را روی عرشه فولادی می ریزند و بعد آن را صاف می کنند که این فرآیند مانند قالب عمل می کند.

برای سقف پارکینگ، انبار و… حتما باید سطح بتن صاف و یکدست باشد.

نکات مهم در خصوص اجرای عرشه فولادی:
انتخاب نوع ورق فولادی مهم است به ویژه این که ضخامت مناسب را انتخاب کنید.

در حال حاضر بهترین نوع ورق برای سقف عرشه فولادی رول فرمینگ به روش تایوانی است که در تمام سطوح آن زائده های زیادی قرار دارد که باعث می شود بتن با درصد بیشتری با ورق درگیر شود.

ضخامت مناسب برای ورق در این محصول 0.8 میلی متر است اگر چه که از 0.7 تا 1.2 میلی متر نیز برای این کار استفاده می کنند.

چگونه ضخامت ورق خود را در هنگام خرید تشخیص دهیم؟
اگر لبه ورق 0.7 را با انگشت بگیرید و خم کنید (بهتر است که با سه انگشت ورق را بگیرد) می بینید که خیلی راحت خم می شود.

  • ارتفاع استاندارد عرشه فولادی بین 5 تا 7.5 سانتی متر است.
  • وصله هایی که روی تیرهای اصلی قرار می گیرد حداقل 50 میلی متر باشند.
  • ضخامت دال بتنی در بالای ورق که به صورت ذوزنقه ای است نباید کمتر از 50 میلی متر باشد.
  • پوشش بتن روی گل میخ نباید کمتر از 13 میلی متر باشد.
  • حداکثر قطر گل میخ 19 میلی متر و ارتفاع آن بعد از نصب نباید از 40 میلی متر یا 4 سانتی متر کمتر باشد.
  • فاصله بین گل میخ ها باید در یک ردیف و در امتداد هم باشند و نباید از 900 میلی متر تجاوز کند.
  • برای این سقف باید دمای جوش کاری را رعایت کرد. اگر دمای فلز پایه 18- درجه سانتی گراد است یا سطح ورق مرطوب باشد، مجاز نیستید که عملیات جوشکاری را انجام دهید.
  • عرض متوسط کنگره های پر شده با بتن نباید کمتر از 75 میلی متر باشد.
  • بتن استفاده شده در این سقف معمولا 350 کیلوگرم در متر مکعب است.
  • قبل از بتن ریزی از تمیز بودن سقف عرشه فولادی مطمئن شوید، این که از هرگونه شی و جسم اضافه عاری باشد و حلقه های سرامیکی باید از آن جدا و از محل خارج شوند، بسیار مهم است.
  • هیچ فاصله ای نباید بین ورق ها باشد به همین دلیل حتما با چکش ورق ها را بهم بکوبید تا هیچ فاصله ای بین ورق و تیرآهن نباشد.
  • دقت کنید که به هیچ وجه مصالح را قبل از گیرش آن به بتن بر روی سقف دپو نکنید.
  • حداکثر متراژ قابل اجرا در یک روز 1000 متر مربع در یک تراز است و بیشتر از این ممکن نیست. حداکثر زمانی که یک سقف عرشه فولادی زمان می برد تا اجرا شود 10 روز است.
  • در نهایت می توان گفت که وزن تمام شده این سقف حدود 225 تا 250 کیلوگرم در هر متر مربع است.
  • لوله بتن باید به صورت خوابیده روی سقف حرکت کند و بتن ها را روی سقف قرار دهد. نباید لوله از سقف جدا و با فاصله باشد چون که باعث می شود بتن ها در یک نقطه جمع شوند و سنگینی بیش از حد به وجود آورند.
  • برای بتن ریزی به 2 نفر کارگر نیاز است یک نفر برای جابه جایی لوله و یکی برای پخش کردن بتن روی سقف. نباید تعداد افراد در کنار لوله تخلیه بتن و در هنگام بتن ریزی بیش از 2 نفر باشد، چرا که از کیفیت و درستی کار می کاهد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>