اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلنج یک حلقه ی مدور آهنی است که سوراخ هایی در اطرافش تعبیه شده است.

فلنج_جوشکاری

این قطعه فلزی برای افزایش استحکام و اتصال دو شئ به یکدیگر استفاده می شود. به عنوان مثال اتصال انتهای لوله ها، سیلندر بخار و چرخ های قطار با فلنج صورت می گیرد.

بنابراین چرخ های فلنج دار چرخ هایی هستند که در یک طرف آن فلنج وجود دارد تا چرخ ها از ریل ها دور نمانند.

اصطلاح "فلنج" برای نوعی ابزار که برای تشکیل فلنج استفاده می شود نیز کاربرد دارد و همچنین لوله های دارای فلنج را می توان به راحتی مونتاژ و جدا کرد.


در این بخش با انواع مختلف فلنج های آهنی آشنا خواهیم شد:
فلنج جوشی گردن دار:

همانطور که از اسم فلنج جوشی گردن دار مشحص است این فلنج دارای یک گردن به شکل مخروط بوده و شعاعی که دارد با قطر لوله برابر است.

این نوع از فلنج برای فشارهای خیلی بالا یا دماهای بسیار پایین طراحی شده است. انتقال آرام از دهانه ی فلنج به لوله که توسط مخروط انجام می شود، در شرایط خم شدن مکرر ناشی از انبساط یا سایر نیروهای متغیر، بسیار مفید است.

این فلنج ها با قطر داخلی لوله جفت یا اتصالات مطابقت دارند، بنابراین محدودیتی در جریان محصول وجود ندارد.

فلنج روکار:
قدرت محاسبه شده از فلنج روکار تحت فشار داخلی حدود دو سوم فلنج های جوشی گردن دار است.

اتصال فلنج به لوله از طریق سوراخ هایی که روی آن وجود دارد با جوشکاری در خارج و در داخل فلنج انجام می شود.

یک نقطه ضعف فلنج این است که همیشه اول باید به یک لوله جوش داده شود و سپس جوشکاری آن به اتصالات انجام شود.

این نوع از فلنج دارای دو بخش انتهای خمیده و یک پشت آزاد هستند. فلنجی که در پشت قرار دارد معمولاً از فولاد کربن ساخته می شود.

فلنج جوشکاری سوکت:
فلنج های سوکت برای استفاده در لوله کشی هایی با فشار قوی در اندازه های کوچک ساخته شده اند.

مقاومت استاتیکی برابر با فلنج های روکار دارد اما مقاومت بدنه ی آن ها 50٪ بیشتر از فلنج های روکار دو جوش می باشد.

اتصال به لوله در قسمت خارج فلنج انجام می شود اما قبل از جوشکاری باید فضایی بین فلنج یا اتصالات و لوله ایجاد شود.

قبل از جوشکاری، لوله یا اتصالات باید به حداکثر مقدار ممکن در سوکت قرار بگیرند.

نقطه ضعف این فلنج درست شکافی است که باید ایجاد شود که توسط محصولات خورنده و عمدتاً در سیستم های لوله های فولادی ضد زنگ، در شکاف بین لوله و فلنج می تواند مشکلاتی نظیر خوردگی ایجاد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>