1- جک مستقیم از زیر
نصب جک مستقیم از زیر
ابتدا چاهک (pit) آسانسور را به ارتفاع 130cmآماده می کنیم.در کف چاه حفره ای برای استقرار جک به قطر 50cm در مرکز ثقل کابین تعبیه می نماییم.که عمق آن برای جک یک مرحله ای بعد از کندن چاه از انتها ی چاه تا سر چاه کلاف های سیمانی قرار می دهیم.
یک لوله پلیکا به قطر 40 تهیه کرده و انتها ی آن را با یک درپوش آب بندی میکنیم تا از زیر آب یا رطوبت وارد لوله نشود.دقت شود که ارتفاع لوله 10 سانتی متر از ارتفاع چاه بیشتر باشد یعنی یک یقه 10 سانتی متر داشته باشد.تا هنگام قرار گرفتن داخل چاه مایعات داخل لوله نریزد.
حال از کف اولین طبقه تا کف pit را اندازه می زنیم که هر چقدر بود.منهای ناودانی کابین و یوک (M) و 20 سانتی متر فاصله تا انتهای جک و اضافه حرکت آن به پایین و 60cm اندازه کف صفحه جک تا نوک آن (N) می کنیم که یک عددی به دست می آید که آن عدد فاصله زمین تا زیر صفحه جک می باشد.در صورتی که اندازه جک بیشتر از طول حرکت باشد باید این اختلاف در اندازه ارتفاع شاستی لحاظ شود.
بعد از به دست آوردن مقدار فاصله صفحه جک تا زمین شاستی به ارتفاع این اندازه و طول عمق چاه آسانسور آماده ساخته و در زیر صفحه قرار دهید سپس نخ نایلونی که در داخل شفت میانی و در سر جک قرار دارد را کاملا به صورت عمودی از داخل سوراخ بیرون بکشید و آن را به ریسمانی که به صورت افقی در بالا از طرفین به ریل ها متصل است ببندید طوری که این نخ کاملا در مرکز سوراخ و موازی ریلها باشد در آخر صفحه را به شاستی پیچ کنید.