چگونگی تنظیم کاربراتور موتورسیکلت
اگر اطمینان یافتید که تمامی بخش های موتورسیکلت شما از قبیل قسمت های برقی، سوپاپ ها، شمع ها و استارت ایرادی ندارند، آن وقت برای تنظیم کاربراتور اقدام کنید.برای تنظیم کاربراتور مراحل زیر را انجام دهید. توجه داشته باشید که معمولا در بخش بیرونی کاربراتور موتورسیکلت دو عدد پیچ برای تنظیم وجود دارد، که یکی از آنها برای بخش بنزین است، که تنها جهت تنظیم دور آرام به کار می رود و دیگری متعلق به تنظیمات هواست.
مراحل تنظیم کاربراتور موتورسیکلت
ابتدا موتور را روشن کرده و پیچ بنزین کاربراتور را به سمتی بچرخانید تا دور موتور بر روی عدد یک قرار گیرد.توجه داشته باشید که این امر در حالت گرم موتور باید تنظیم شود. برای بخش پیج هوا هر جایی که در آن لحظه قرار دارد، یک خط به موازات شیار آن با ماژیک یا هر وسیله ای دیگر نشان می گذاریم تا آن را به عنوان درجه و مبنا قرار دهیم.
از این درجه مشخص شده، ما یا باید آن را به سمت راست بچرخانیم یا چپ. به یاد داشته باشید که موتور را باید در جاده ای امن و خلوت برده و موتور را به سرعتی برسانید که بخواهید آخرین دنده سبک تر را قرار دهید. توضیه می شود که دور موتور در حدود 8 باشد، ولی دنده آخر رو انتخاب نکنید، سپس گاز را رها کنید.اگر صدایی پت پت گونه از اگزوز شنیدید، بزنید کنار و پیج هوا را یک دور به سمت چپ بچرخانید.دوباره سوار موتور شده و این عمل را تکرار بکنید تا صدای پت پت گونه دیگر شنیده نشود.