راهنمای خرید لاستیک دوچرخه برای شروع دوچرخه سواری ایمن
راهنمای خرید لاستیک دوچرخه: لاستیک دوچرخه یکی از مهم ترین اجزای دوچرخه است. چرا که داشتن یک لاستیک بی کیفیت می تواند به طور بالقوه سبب بسیاری از مشکلات شود. از کم بودن استکاک و در نتیجه خستگی بیشتر دوچرخه سوار گرفته تا بدترین موارد، لیز خوردن هنگام ترمز گرفتن و تصادف و موارد دیگر.
راهنمای خرید لاستیک دوچرخه یکی از مهم ترین چیزهایی است که هر دوچرخه سواری باید آن را بداند. در این مطلب با انواع لاستیک دوچرخه، سایز لاستیک دوچرخه مثل لاستیک دوچرخه المپیا یا لاستیک دوچرخه 24 و 26 ایتچ آشنا می شویم و می بینیم چه فاکتورهایی قیمت انواع لاستیک دوچرخه را مشخص می کند.
لاستیک دوچرخه یکی از مهم ترین بخش های دوچرخه به حساب می آید که تهیه آن به فاکتورهای گوناگونی مثل تناسب آن با نوع دوچرخه و یا مثلا نوع سواری ای که دوچرخه سوار انتظار دارد، بستگی دارد. اما به طور کلی یک قائده که همیشه باید رعایت شود این است که تایر باید همیشه با اندازه لبه طوقه یا چرخ هم تناسب داشته باشد.
لاستیک دوچرخه عاج دار
لبه های عاج لاستیک دوچرخه نیز باید متناسب با نحوه ای که شما قصد دارید دوچرخه سواری کنید تیز باشند. اما در همه موارد لاستیک ساییده شده و کهنه باعث می شود که کنترل دوچرخه سخت و دشوار شود و در نتیجه سبب این شود که به نظر دوچرخه سوار، مسیر ناهوار باشد.تازه مضاف بر این، یک لاستیک مندرس و از رده خارج شده می تواند بسیار خطرناک هم باشد و مثلا ممکن است در حین دوچرخه سواری بترکد و به خدای نا کرده به شما آسیبی وارد نماید.
این مسئله در مورد لاستیک دوچرخه بچگانه بسیار اهمیت می یابد چرا که اگر این اتفاق برای فرزندتان بیوفتد عواقب آن جبران ناشدنی خواهد بود. برای همین بهتر است که برای داشتن تجربه دوچرخه سواری بهتر و ایمن تری، لاستیک دوچرخه خوبی انتخاب نمایید.
برجسته
این نوع از تایرهای دوچرخه دارای برجستگی هایی در طول آن است. این نوع تایر بسته به برجستگی رویش دارای کاربردهای مختلف و فروانی هستند که به آن دوچرخه ویژگی های خاصی اعطا می کند.
اسلیک
تایر نوع اسلیک تایری است که الگوی مقاومت بالا و قابل توجهی دارد اما در ظاهر صاف به نظر می رسد. این نوع از لاستیک در دوچرخه های کوهستانی، شهری، توریستی و جاده ای استفاده می شود و خلاصه همه فن حریف است.کاربرد اصلی آن استفاده در مسیرهای خاکی، آسفالتی و صاف است. چرخ های اسلیک بر رویش شیارهای هفت مانندی دارد که به آن توانایی حرکت راحت تر و سریع تر در مسیرهای خیس و باران زده را می دهد.
نیمه اسلیک
این نوع از لاستیک سریع ترین نوع تایر است و حداقل مقاومت چرخی را دارد و مرکزی صاف. شتابی که این لاستیک دارد هم بیشترین است. به همین دلایل هم هست که بر روی این تایر بیشترین عاج را قرار می دهند تا کنترل آن ساده تر شود. این نوع تایر برای استفاده در سطوح صاف و خارج از جاده طراحی شده.
عاج معکوس
به طور کلی داشتن عاج موجب بالا رفتن چسبندگی می شود و همچنین در مقابل چرخیدن مقاومت بیشتر. برای همین میان چسنبدگی و سرعت باید تعادل برقرار شود. لاستیک هایی که عاج معکوس دارند به طور طبیعی هم چسبندگی و هم مقاومت چرخشی خیلی بالایی دارند. این نوع از تایر برای رفت و آمد در مسیرهای خیلی سخت طراحی شده.