اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نورد یکی از روشهای شکل دادن فلزات می باشد. میزان سرعت و تولید در روش نوردی در مقایسه با سایر روشهای شکل دادن فلزات از جمله اکستروژن، کشش، آهنگری و غیره بالاتر می باشد.

نورد_فلزات

به همین دلیل سعی می شود علاوه بر مقاطع میل گرد، چهار گوش، شش گوش، ناودانی، نبشی، تیر آهن، سپری و ریل و سایر مقاطع پیچیده تر را نیز به روش نوردی تولید نمایند.

امروزه تکنولوژی نورد توسعه زیادی پیدا کرده است و رقابت شرکت ها بر آن است که راندمان اقتصادی تولید و کیفیت را بالا ببرند.

باید یاداوری نمود که روند تولید نورد یک کار پویا است و بایستی در جهت بهبود روند تولید مرتب تلاش نمود که اهداف زیر میسر گردد:

  • دسترسی به یک محصول دقیق با تلرانس های ابعادی و کیفیت خوب با خواص مکانیکی طبق استاندارد.
  • تحقیق حداکثر تولید یا به عبارت دیگر استفاده از حداکثر ظرفیت کارگاه.
  • حداقل بودن ضایعات.
  • حداقل مصرف انرژی.
  • حداقل مصرف غلتک و سایر قطعات تکنولوژی مورد مصرف در روند تولید.
  • سهولت تنظیم کارگاه در حین تولید به نحوی که حداقل مشقت و سختی کار و صدمات انسانی را به همراه داشته باشد.

کوره القایی:
تکنولوژی کوره القایی یک تکنولوژی استراتژیک و پرکاربرد است که از جمله در ذوب فلزات با استفاده از انرژی الکتریکی کاربرد دارد.

زیربنای صنایع سنگین هر کشور، صنایع ذوب فلزات است. زیربنای صنایع ذوب نیز صنایع کوره سازی است. لذا از اینجا اهمیت صنایع کوره­ سازی به وضوح روشن می گردد.

در گذشته بیشتر از کوره های سوخت فسیلی برای ذوب فلزات استفاده می شد. آلودگی محیط زیست، راندمان پایین، سر و صدای زیاد، عدم یکنواختی مذاب، عدم توانایی ذوب فلزات دیرگداز و مسائلی از این قبیل، مشکلاتی بود که این کوره ها به همراه داشتند.

مزایای کوره القایی:

  •  اپراتوری بسیار ساده بعلت وجود بخش کنترل کامل الکترونیک.
  •  عدم آلودگی و اکسیداسیون بار به علت عدم وجود گاز و شعله اکسیدکننده.
  •  شروع به کار سریع و عدم نیاز به پیش گرم یا ذوب اولیه.
  • سرعت بالای انجام عملیات در مقایسه با سایر کوره ها.
  •  راندمان بسیار بالاتر نسبت به کوره های سوختی.
  •  قابلیت تهیه آلیاژهای یکنواخت به علت چرخش داخل مذاب.
  •  قابلیت تهیه و نگهداری ذوب در ظرفیت های مختلف.
  •  سادگی عمل تغذیه و تخلیه.
  •  امکان کنترل دقیق درجه حرارت.
  • قابلیت ذوب قراضه.
  • اشغال فضای کمتر نسبت به سایر کوره ها.
  • عدم تأثیر بر آلودگی محیط زیست.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>