شرایط بوکینگ صادراتی:
شرایط بوکینگ صادراتی در شرکت های کشتیرانی متفاوت می باشد، یعنی در جزئیات بوکینگ تغییراتی می دهند.
قسمت های بوکینگ:
بوکینگ از دو آیتم اصلی و فرعی تشکیل شده است.
آیتم های اصلی بوکینگ عبارتند از:
Payment Term بر دو نوع است:
Free time:
استاندارد Free time در مبدا و مقصد 14 روز می باشد.
validity:
MUNDRA LOCAL CHARGE ( هزینه های مقصد):
یکی از مواردی که جدیدا در صادرات تجار را دچار اختلاف کرده است هزینه های مقصد است، مخصوصا زمانی که به هند و پاکستان کالا صادر می شود.
در حال حاضر دو کشور هند و پاکستان مستقیم با ایران تجارت می کنند لذا در تجارت با ایران سعی می کنند بیشترین منافع را برای خودشان کسب کنند؛ تجار ایرانی باید از فورواردر بخواهند هزینه های مقصد را از تجار هندی یا پاکستانی سوال کنند و در بوکینگ قید کنند تا دچار اختلاف نشوند.
آیتم های فرعی بوکینگ عبارتند از:
:You can pich up the containers oniy after CRO is iesued
General lol is applicable for all customers each year and hard copy of the same should be submitted
Please note only 5 days validity on release letters and all containers should pick up during validity days, if don’t pick up the container during validity days, booking is cancelled
مفاد TERMS & CONDITIONS:
Above rate quoted based on current applicable surcharges. In ease of any in crease of the surcharges ( even if not mentioned above) or imptementation of any new surcharges, same will be applied on top of the above rates
بند یک یکی از مهم ترین بندهای ترموکاندیسن است:
بند یک می گوید ریتی که براتان پست شده که حملش را انجام دهد بر اساس قیمت روز محاسبه می شود، در صورتی که شارژی به حمل اضافه شود قیمت حمل تغییر می کند و گرانتر می شود؛ البته این اتفاق در حمل بار بسیار نادر است و به ندرت پیش می آید.
بر اساس قوانین بین المللی هرگونه اضافه نرخی باید 45 روز قبل به کریر و تاجر و فورواردر اعلام شود؛ یعنی این گونه نیست که هر مبلغی را بخواهند از شما بگیرند و شما مکلف باشید آن مبلغ را پرداخت کنید.
بحث پرداخت هزینه های حمل با بحث اضافه نرخ جداست، پرداخت ها بر اساس توافق انجام می شود.
در هر ده الی پانزده صادراتی که یک تاجر انجام می دهد ممکن است یکبار اضافه نرخ پرداخت کند؛ لذا تجار باید میزان سود را رقمی در نظر بگیرند که اگر اضافه نرخ پرداخت کردند باز هم در آن معامله سود کرده باشند.
:Above rate excludes any applicable taxes whicg are on shipper/consignee account
:Max loading weight sbould not excced more than CSC plate of container
Every booking is subject to vessel service, space and equipment availability at the time of booking and shipment
Standard detention free time at origin/destination
In case of any container/cargo damage container cleaning which might be occurreddue to nature of the cargo, wrong
به عنوان مثال شما صادرات قیر انجام می دهید در هر کانتینر 20 فوتی 110 بشکه قیر 185 کیلویی قرار می گیرد از این 110 بشکه 55 تا بر روی پالت چوبی طبقه اول قرار داده می شود و مجدد یک پالت چوبی بر روی این 55 بشکه قرار می دهند و 55 بشکه دوم را بر روی بشکه های اول قرار می دهند؛ اگر بشکه ای سوراخ باشد و قیر بر روی کانتینر ریخته شود شرکت صاحب کانتینر از تاجر بابت نظافت کانتینر پول دریافت می کند.
The shipper/Forwarder/Booking party is responsible to track their shipment and obtain original B/L max to days after sailing of vessel otherwise all consequences is on shipper/forwarder/booking party and consignee account and late B/L collection fee will be applied